Logo

Fronthøyttalere til Pioneer VSX-415

Skriv et svar
12/7/2005 10:12:16 AM #1 av 2
Postet av: Her
Vurderer sterkt å kjøpe følgende utstyr:
Pioneer VSX-415 receiver og Pioneer DV 380.
Skal mao ikke investere i noe "ekstrem-utstyr", men et greit utstyr i stua for først og fremst musikk i tillegg til DVD-film og lyd fra TV. Regner med at det går greit å koble to ulike DVD-spillere til receiveren. Men så til spørsmålet:
For en ikke-entusiast på området, så synes jeg høyttalervalg er det vanskeligste. Foreløpig så ønsker jeg ikke å ha surround-høyttalersett. Er på jakt etter gode nok front "gulvstående-halv-høyde høyttalere" (ca 80-100 cm?) med prioritering på musikklyd. Er ikke aktuelt å investere i mange tusen, men resultatet må være betydelig bedre enn mitt gamle "alt-i-ett" hifi system. Har dere noen fronthøyttalere å anbefale til denne receiveren hvor lydresultat i forhold til pris er avgjørende?

På forhånd takk for tilbakemelding

Her
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/11/2005 9:29:56 PM #2 av 2
Postet av: Torja
Svar på dette, siden ingen andtre ville svare ennå er at du må nesten prøve å lytte til noen høytalere selv. Det hadde vært fint hvis du kunne presantere et budsjett for disse høytalerne. Da vet vi bedre hva du er etter. :D
Jeg ville gjette at noen billige Tanoy høytalere ville matsje ditt budsjett. Sånn sett ut i fra elektonikken du har valgt.
:mrgreen:
Men jeg har prøvd og har Dali Concept 6 sine høytalere og kan gå for at disse er meget gode. Muligens over ditt budsjett? Det vet jeg ikke, men i forhold til elektronikk og høytalere, så er det viktigere å ha god elektronikk(receiver/dvd-spiller eller forsterker/cd-spiller) enn gode høytalere. Det hele må på en måte matsje verandre. :wink:

Men her er det nok andre som vet bedre og mere enn meg...
:roll:

Lykke til i alle fall...
og ja, de høytalerne finner du på http://www.hifiklubben.no
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar