Logo

Forsterker og DVD-spiller fra NAD verdt pengene?

Skriv et svar
10/3/2006 5:36:22 PM #1 av 4
Postet av: August
Hei,

Jeg ønsker meg ny forsterker og DVD-spiller av god kvalitet men
ønsker ikke å legge så alt for mye penger i dette. På HI-FI klubben sine sider har jeg funnet en forsterker og DVD-spiller fra NAD som virker forlokkende.

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... _Graa.htm#

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... r_Graa.htm

DVD-spilleren har HDMI-kontakt. Det er ikke HDMI kontakt på forsterkeren, men lyden blir vel bra for det? Tenkte også jeg ville bruke denne DVD-spilleren for avspilling av musikk.
Hva sier så de lærde om dette valget?


mvh
August :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/3/2006 6:10:26 PM #2 av 4
Postet av: Even Sundgot
Hei:
Alt kommer and på kva for noken høytalere du har..
Eg villa nokk valgt ein anna dvd spelar en Nad sin du kan jo sjekke ut denon sine dvd spillere denon dvd 1930 koster det same trur eg..og eit tips kan vere å stikke inn på en hifiklubben butikk å få testa ut alt og sjå om du blir fornøgd.. :D

Lykke til.. :D
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/6/2006 8:19:05 AM #3 av 4
Postet av: InYourDreams
Lyden som blir overført i HDMI er digital på samme måte som optisk eller koaksial. Så så sant det finnes en annen type digital utgang på dvd-spilleren din har det ikke noe å si for lydkvaliteten at det ikke er HDMI kontakt på forsterkeren. Problemet med dette er at du ikke får rutet bilde-signalet gjennom forsterkeren og at du dermed må velge kanal på både tv og forsterkeren når du bytter feks mellom dvd/parabol etc.
Dersom du skal benytte dvd-spilleren til musikk kan det lønne seg å benytte en phonokabel til overføring av lyd fra dvd-spiller til forsterker i tillegg til den digitale overføringen som benyttes når en ser på film. Kjør phonokabelen inn på cd-inngangen på forsterkeren og benytt denne når du hører på musikk.

Når det gjelder dvd-spiller ville nok jeg også valgt denon framfor nad.

Lykke til!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/12/2006 10:33:20 AM #4 av 4
Postet av: superskurk
:shock:

NAD har nemlig et vedvarende problem med egenstøy i receiverne sine. Dette har jeg selv erfart, og skrevet om i en annen tråd her. Moralen var enkel: Bytt eller velg et annet merke!

Jeg vokste opp med NAD-forsterkere, og da jeg (for ikke så altfor lenge siden) skulle kjøpe min første surround-forsterker, var valget enkelt. NAD har alltid vært ensbetydende med kvalitet for min del. Men da jeg fikk den i hus kom jeg ikke forbi at det var støy. Det var irriterende støy, særlig i stille partier av filmer og når jeg hørte på klassisk musikk. Og jeg klarte ikke å bli vant med det, og hvorfor skulle jeg det? Produktet var defekt.

Følgelig byttet jeg til en dyrere NAD-receiver, ettersom jeg fremdeles hadde tiltro til NAD. Men... Vel, for å gjøre en lang historie kort (HiFi-klubben var alt annet enn enkle å forholde seg til) fikk jeg byttet til nok en ny NAD før jeg innså at problemet nok ikke lot seg løse på det viset, byttet til Denon og har vært såre fornøyd siden. Denon er kanonbra, og det at jeg vil ha en Pioneer neste gang er egentlig mest fordi jeg ikke vil ha mer med HiFi-klubben å gjøre...
every man has his own way to betray the revolution; this is mine
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar