Logo

Forskjellige høttalerkabler

Skriv et svar
8/4/2011 10:23:59 AM #1 av 4
Postet av: Hulud81
Jeg har nettopp trekt høyttalerkabler til min nye hjemmekino, og ser at jeg har altfor lite. dvs. det holder til en bakhøyttaler, en front og sub-kabelen er for kort. Jeg har kjøpt noen helt greie kabler på Soundgarden. Langt i fra de dyreste, men likevel koster det jo litt, så spørsmålet mitt er om jeg bør ha like kabler til de resterende høyttalerne, eller om jeg f.eks kan kjøpe resten på elkjøp? Vil det være merkbar forskjell? Foreløpig satt opp som 5.1 men har lagt opp rør hvis jeg ønsker 7.2 på et senere tidspunkt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/4/2011 10:59:55 AM #2 av 4
Postet av: Jorn.Finnerud
Hei. Jeg ville holdt meg til like kabler i front, siden det er her man har størst sjans til å høre forskjell. til bakhøyttalerne er det ikke like viktig, men man bør bruke et fornuftig tverrsnitt. 2.5mm2 bør holde.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/4/2011 11:13:37 AM #3 av 4
Postet av: Hulud81
Heisan!
Takk for raskt svar :D

Med mindre andre har store innvendinger, så hører jeg på deg, og går for dette 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/4/2011 11:33:06 AM #4 av 4
Postet av: Torja
Ingen innvendiger, gå for det :biggrin:
Har aldri selv brukt like høytaler kabler for front og bak. Fungerer utmerket. Man har jo vanligvis ikke like høytalere forran og bak, heller.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar