Logo

Etterslepp..

Skriv et svar
11/7/2004 7:10:14 PM #1 av 4
Postet av: petulant
Hva avgjør om et tv har etterslepp? Går det ann å se dette utfra spesifikasjoner på tv-er, eller må man se på hvert enkelt tv.

petulant..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/7/2004 7:30:53 PM #2 av 4
Postet av: Rune
50Hz apparater har ikke etterslep, men det viste du nok allerde.

Grunnen til etterslep er ofte for svak prosesseringskraft i bildebrikkene til 100Hz apparatene slik at de ikke klarer å takle raske bevegelser godt nok. Noen produsenter som JVC og Philips har på noen av sine apparater 75Hz prosessering i steden for 100Hz. Dette for at bildet skal få mindre etterslep da det krever mindre prosessering.

Generelt kan man ikke se av spesifikasjonene om det er etterslep. Jeg har selv en av Sonys dyreste apparater og jeg klarer fint å se det er etterslep (bildet flyter ut) ved vanlig TV titting, mens jeg har sett andre rimeligere apparater fra Philips (F.eks 32PW8719) ha mindre utflytning ved bevegelser. Stol på dine egne øyne her. Mange legger uansett ikke merke til etterslep.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/8/2004 10:45:32 AM #3 av 4
Postet av: amatøren
Har 50 Hz jeg :D
Er ikke så mye en legger merke til flimmring. En kamerat av meg kjøpte forresten PHILIPS 32PW9509 her for litt siden og der har jeg ikke lagt merke til etterslep i det hele tatt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/8/2004 11:50:32 AM #4 av 4
Postet av: torkelom
"amatøren" skrev:Har 50 Hz jeg :D
Er ikke så mye en legger merke til flimmring. En kamerat av meg kjøpte forresten PHILIPS 32PW9509 her for litt siden og der har jeg ikke lagt merke til etterslep i det hele tatt


32pw9509 er et 75 Hz apparat. Her vil du ikke merke noen form for etterslep.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar