hmm la meg prøve å utdype det med tam lyd.. he he..
Dynamikken er veldig bra som sagt, men det føles som om noe mangler.. men har vell kommet frem til at det er overgangen fra subwoofer til resten av anlegget som jeg føler ikke blir så bra som tidligere.. er ikke helt sikker på om det er det det er.. men har i kveld sittet å justert og justert, noe bedre har det blitt.. men er ikke i mål ennå..
Av høyttalere så bruker jeg Klipsch hele veien rundt.. de er svært lettdrevne og passer godt til mitt filmbruk, selv om de kanskje ikke egner seg fult så godt til Kari Bremnes
Subwoofer er hjemmelaget, med tilhørende hjemmelaget forsterker på totalt 610w RMS (kontinuerlig drift) se under prosjekter på min hjemmeside
http://www.okasin.de
Subwoofer består av 2 stk Peerless 12" montert i et "spesielt" horn.. (se hjemmeside)
Jeg trodde (er ganske sikker) at YPAO legger opp til "sweetspot" der hvor du setter mic. eller tar jeg helt feil her.. det kan nemmelig høres slik ut etter en måling.. men nå har jeg tatt bortimot 20 målinger.. jeg kan lagre inntill 6 av dem.. men bare velge en av dem.. Det burde vært en mulighet til å valgt et "snitt" av alle målingene (?).
Jeg har justert og leket meg en del med innstillingen til sub, for her er det et eldorado av innstillinger.. ikke bare delefrekvens, men også q-faktor, og komplett bassmanager.. så alt det er bra, men det er liksom så "mye" arbeid for å få det optimalt til mine ører..
Greit at det er liksom et enkelt oppsett, men når alt kommer til alt, så er det ikke enkelt
Den andre Yamahaèn som nå står i stua, er en DSP AZ2 har ikke YPAO, spiller fletta av den nye yamaha (RXV 3800).. men har desverre ikke HDMI, og heller ikke bassmanager.. men likevell.. Den veier også 5 kg mer en den nye.. det sitter en vesentlig større strømforsyning i den gammle..
Og jeg har aldri hatt problemer med at forsterkerene fra Yamaha ikke greier å finne lydkilder.. i dag satt jeg alt i auto igjen for å se om den greier å oppdage lydkildene som er kopplet til, men aaarhg.. nei ! ingen lyd..
Så jeg må inn på lydkortet i pc`n og "disable" digital out, og "enable" det igjen.. så finner den lyden.. makan ?
Tror jeg skal sende en mail til Yamaha norge, og høre hva de har å si.. så får vi se om det kommer en oppdatering.. men er fornøyd ellers med den, spesielt med GUI.
Håper dere kommer med flere innspill.. gøy å høre andres erfaringer / løsninger..
Det finnes ingen problemer, kun løsninger..
mrfixit.priv.no