Logo

Er testkunde med HD-klart signal, men får ikke bilde.

Skriv et svar
8/15/2006 5:17:28 PM #1 av 7
Postet av: pokerdahl
Jeg har en Optoma H77 prosjektor og er blitt testkunde for HD signal.
Men når jeg kjører den nye tuneren med component kabel får jeg et bilde med bare flimmer.. Noen som vet om jeg må inn i menyen for å gjøre om prosjektoren til HD klart signal..?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/15/2006 7:11:01 PM #2 av 7
Postet av: Rune
Kan ikke se at det skal være nødvendig å stille inn noe på projektoren for at den skal takle HD. Har du noe valg på mottakeren slik at den kan kjøre ut et nedskalert signal.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/16/2006 1:25:29 PM #3 av 7
Postet av: knutinh
Kan du tilkoble tuneren med composit/svideo eller noe slik at du konstaterer at den mottar noe som helst?

-k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/16/2006 1:47:50 PM #4 av 7
Postet av: boly
"pokerdahl" skrev:Jeg har en Optoma H77 prosjektor og er blitt testkunde for HD signal.
Men når jeg kjører den nye tuneren med component kabel får jeg et bilde med bare flimmer.. Noen som vet om jeg må inn i menyen for å gjøre om prosjektoren til HD klart signal..?


Hvilken decoder har du?

Høres nesten ut som at decoderen din ikke tar signalet. Blir det bare flimmring med min decoder også, men det er ikke en som er klar for hd.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/16/2006 2:05:14 PM #5 av 7
Postet av: pokerdahl
Mottakeren er en enkel enkel liten box med kun component og svideo tillkoblinger. Har ikke prøvd svideo(tenkte ikke på det) men skal prøve det i morgen. Er ikke hjemme i dag:( Kan ikke finne noe valg på mottakeren slik at den kan kjøre nedskalert signal.

Decoderen er vel ikke et eget merke, men noe jeg fikk igjenom NTE. Fikk høre om at de skulle kjøre testing av hd og ønsket testkunder. Det ble jeg og fikk dermed en ny nessten lik decoder som den jeg hadde før..

Den gamle virker med componet kabel men ikke den nye :(
Men kan prøve svideo for å se om det virker..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/17/2006 4:14:38 PM #6 av 7
Postet av: KaRsK
motakeren du har er nok en kreatel test tuner.. (regner med det er LYSE sitt fiber opsett du kjører ) bare at det er via NTE

Er du sikker på at du har slått på komponent utgangen i menyen ?


når produktet offisielt slippes vil kreatel komme med hdmi plugg som standard , og har forstått det slik at det ikke blir alt for lenge til :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/22/2006 1:33:28 PM #7 av 7
Postet av: AK
Dersom det er samme tuner jeg har må du inn i opsettet på tuneren for å sette signalet ut. Tuneren er designet for 1080i, og det bør brukes. 720P håndteres dårligere av tuneren.

For å komme inn i menyen jeg snakker om trekker du ut strømmen av tuneren for så å trykke "menu" på fjernkontrolle når den booter opp. (rett etter at du har slått den på. Da kommer du inn i en meny hvor du kan velge NTSC, PAL eller HDTV. Har har du valg for både 720P og 1080i. Du må også sette tuneren til Component. (YUV)

Håper dette hjelper.

Ak
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar