Logo

Er høyttalernes alder en viktig faktor når en skal handle?

Skriv et svar
1/8/2006 8:18:20 PM #1 av 4
Postet av: jg
Jeg hadde tidligere et innlegg under tittel "Audiopro anbefaling". Mange har lest innlegget men kommentarer har uteblitt. Prøver derfor igjen da både jeg og ikke minst kona liker utsende til disse høyttalerne.

Jeg vurderer i øyeblikket følgende 2 systemer:

System 1
Black Diamon V.2 front
Image 22 center
Image 12 bak
Image B.135 sub

System 2
Image 40 front
Image 21 center
Image 11 bak
Image B.135 sub

Har selv funnet ut at Image 40, og sub B.135 en blitt noen år gamle nå (2000). Er alder en stor bakdel? Har teknologien i høyttalere også endret seg såpass at jeg eventelt kjøper et dårlig system om jeg velger en av disse variantene?

Opprinnelig hadde jeg tenkt å kjøpe Dali Concept 6 & 1, mens syns at Audiopro rent designmessig ligger noen hakk foran. Har ikke lyttet til Audiopro ennå (planlagt å gjøre det på tirsdag). Er jeg helt på jordet med å vurdere systemene nevnt ovenfor eller...

Håper på mange konstruktive tilbakemeldinger da jeg planlegger å handle neste uke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2006 10:20:36 PM #2 av 4
Postet av: arntos
Jeg mener at det har ikke noen stor betydning om det er noen år siden høytalerne kom på markedet. Det har ikke skjedd så store forandringer der som det har på f.eks DVD markedet.

Når det gjelder høytaleroppsettet har jeg hørt akkurat det Audipro systemet du har satt opp. Lekkert design pluss at det spiller PENT. Ikke så vanvittig trøkk men veldig ren og pen lyd. Anbefales om det er det du er ute etter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2006 10:47:54 PM #3 av 4
Postet av: Flageborg
Hvis du "saumfarer" bruktmarkedet kan du finne høytalere med noen år på seg, som spiller bedre enn NYE, til tilsvarende pris.

For et par måneder siden kjøpte jeg et par B&W 801 som ikke var mer enn ca. 15 år "gamle", og det er fantastisk å lytte til en REFERANSE høytaler, selv om alderen er noe høy...................
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2006 11:12:14 AM #4 av 4
Postet av: BM audio
Image 40 som en ren hifihøyttaler setter vesentlig større krav til forsterker i forhold til Black Diamond V2. Til hifi, i kombinasjon med en middels receiver vil jeg tro du blir mest fornøyd med Black Diamond.

Image 21 låter veldig nasalt i forhold til den nye serien. Hvis du har plass til en Black Vector center, så vil det helt klart være den beste kombinasjonen med Black Diamond V2

Image 44 (ny serie), er en helt annen høyttaler enn Image 40.

For ytterligere info er du hjertelig velkommen til å ringe, eller maile.

Subben du har nevnt bør fungere godt i begge oppsett. Den bør imidlertid kunne plasseres i front sammen med image 40, da du bør sette delfrekvensen på subben forholdsvis høyt i kombinasjon med disse.

mvh Henrik
BM audio
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar