Logo

EPSON EMP-S1H

Skriv et svar
4/10/2005 9:45:32 PM #1 av 5
Postet av: tfjelde
Hei,
jeg er nok en fersking med lite penger som funderer på å investere i en billig prosjektor.

Jeg har lagt merke til at komplett.no har EPSON EMP-S1H til 5795,- men finner lite kommentarer fra forbrukere på denne. Får veldig mye skryt av Komplett sine kunder, men jeg kunne tenke meg noen råd fra noen med veldig god kjennskap til projektorer, eller fra noen som har testet den.

Er dette en projektor som det kan forsvares ett kjøp av? Skal først og fremst brukes til film i med ca 4 meter mellom lerret og projektor.

Er kontrastforholdet 500:1 veldig lite dersom den skal brukes i rom uten vinduer?

Kan heller ikke finne tilkoblingsmulighetene DVI eller HDMI i produktinformasjonen til komplett.no. Er dette en stor ulempe?

Andre positive/negative ting med denne projektoren?

Er det andre projektorer dere vil anbefale i denne priskategorien, da gjerne 1000-2000 kroner dyrere. Har notert meg noen av projektorene til benq.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/10/2005 10:52:22 PM #2 av 5
Postet av: Rune
Hei og velkommen til forumet.

Siden dette er en 4:3 projektor vil du tape mye av oppløsningen avspilling av 16:9 DVD film. Derfor vil jeg heller anbefale at du kjøper en 16:9 projektor.

Komplett har f.eks Epson på tilbud nå. Denne er det flere på forumet som eier og det virker som de er fornøyd,

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300941&cks=PRL
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/11/2005 4:08:48 PM #3 av 5
Postet av: tfjelde
Epson TW10H er nå bestilt. Vil også gi ros til denne siden, oppdaget den for ett par dager siden, og har aldri sett en mer informativ side angående litt større investeringer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/14/2005 7:26:27 PM #4 av 5
Postet av: espen
Du tfjelde har jo kjøpt en epson tw10h, her nemlig tenkt og kjøpe den selv.
Ble du fornøyd med projektoren var den bra på film.

Hilsen : ZepeX
ZepEx
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/15/2005 10:05:37 AM #5 av 5
Postet av: tfjelde
Hei,
Har fått i hus både prosjektor og anlegg ja. Har enda ikke sett veldig mye film, ettersom tiden foreløpig er gått med til å sette alt opp. Men Av det jeg har sett, uten at jeg er noen kløpper på dette, så må jeg si meg fornøyd. Kan foreløpig anbefale den videre. Dersom jeg oppdager noe jeg ikke liker, skal jeg få det skrevet inn på denne tråden.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar