Logo

En drøm av en plasma - kommer denne til Europa ??

Skriv et svar
8/19/2007 5:19:29 PM #1 av 8
Postet av: Plasmatic
Den her ser ut som bortimot den ultimate TV: :shock:

http://hdguru.com/?p=100

Men i følge disse her:
http://www.prylportalen.se/ArticlePages ... 88.dbp.asp

- så kommer den aldri til det europeiske marked i det hele tatt - kun USA og Japan.... :(

Er det noen som har hørt om (og evt når) denne blir tilgjengelig i Europa - kanskje den mot formodning slippes på markedet i Tyskland eller England...????

Noen som vet noe?

Dersom den IKKE kommer til Europa - hvordan er det å kjøpe den fra USA med NTSC tuner???


En kan få den her:
http://www.bestbuypcs.com/store/ccp51/c ... 93&catstr=

for 2658 USD (15.800 NKR) + frakt/mva.

Dersom en har parabol , (eller etterhvert digital bakketuner) og Blu-Ray DVD - så burde det jo egentlig ikke spille så stor rolle om det er NTSC - noen som vet noe om dette, og om det evt er store kvalitetsforskjeller på NTSC og PAL på en slik plasma?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/19/2007 8:37:31 PM #2 av 8
Postet av: Inbreak
Har du glømt at det er 110 volt straumnett i USA...?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/19/2007 9:28:37 PM #3 av 8
Postet av: Plasmatic
Har du glømt at det er 110 volt straumnett i USA...?



Neida - slett ikke. Det er det minste problemet - kjøper bare en slik:

http://www.planetomni.com/VOLT_CVRT.shtml

..til den nette sum av 15 dollar...



....oops - oppdaget nettopp at denne kun kan brukes til "småtterier" opp til 50 watt, og varmeovner eller hårfønere opp til 1600 watt.

Så jeg blir nok nødt til å kjøpe en slik:

http://www.power-transformer.com/itemdesc.asp?CartId={B8EVERESTF6672B-1DCB-4C60-ABD3-49080BE8A8DF}&ic=VC750W&eq=&Tp=

...til 43 dollar - litt dyrere - men tatt i betraktning prisforskjellen på TVen - alt i alt en brukbar deal...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/24/2007 5:36:46 PM #4 av 8
Postet av: bava
Du trenger ikke vente så lenge på den ultimate plasma skjermen.
Pioneer sine nye kuro skjermer er helt rå. Kontrast, sortnivå, farger og ikke minst ekstremt gode støyfilter gjør dette til den beste flatskjermen jeg har sett. Faktisk er det den eneste flatskjermen som ikke er oppskrytt. Den er litt dyr, men du får i det minste det du betaler for. Jeg kan ikke si det samme om LCD.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/24/2007 6:56:22 PM #5 av 8
Postet av: Plasmatic
Her er hva hdguru skriver om Pioneer vs Pansonic:

"...The TH-50PZ750 placed side by side with the Pioneer PRO-FHD1 made for an interesting comparison. How did the Panasonic’s image look? In a word: WOW. The overall picture quality excelled in reproducing dark and bright level details with a high contrast ratio.

The TH-50PZ750’s color accuracy was the best I have seen on a plasma display and it was the only panel evaluated that produces a true red. Comparing the Pioneer when viewing The Fast and Furious Tokyo Drift on HD DVD clearly showed the difference between Panasonic red and Pioneer red. The same car is red on the TH-50PZ750 and orange on the Pioneer. Ditto for the neon signs and lights of the Ginza in Tokyo at night, where red lights appear crimson versus Pioneer’s orange-y reds. Speaking of night scenes, the Panasonic’s deeper blacks revealed details that the Pioneer (and other plasmas) obscured, as if a veil had been lifted off the Pioneer’s panel..."


Videre sier dem følgende om sortnivået til Panasonicen:

"...Black level was too low to measure accurately with my test equipment; in fact it was the lowest of any plasma I have tested to date. (This is not a contradiction, I know the spec of my meter’s accuracy and this panel was significantly below that level)..."




Kilde:
http://hdguru.com/?p=100
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/24/2007 7:26:20 PM #6 av 8
Postet av: bava
[quote="Plasmatic"]Her er hva hdguru skriver om Pioneer vs Pansonic:

"...The TH-50PZ750 placed side by side with the Pioneer PRO-FHD1 made for an interesting comparison. How did the Panasonic’s image look? In a word: WOW. The overall picture quality excelled in reproducing dark and bright level details with a high contrast ratio.

The TH-50PZ750’s color accuracy was the best I have seen on a plasma display and it was the only panel evaluated that produces a true red. Comparing the Pioneer when viewing The Fast and Furious Tokyo Drift on HD DVD clearly showed the difference between Panasonic red and Pioneer red. The same car is red on the TH-50PZ750 and orange on the Pioneer. Ditto for the neon signs and lights of the Ginza in Tokyo at night, where red lights appear crimson versus Pioneer’s orange-y reds. Speaking of night scenes, the Panasonic’s deeper blacks revealed details that the Pioneer (and other plasmas) obscured, as if a veil had been lifted off the Pioneer’s panel..."


Videre sier dem følgende om sortnivået til Panasonicen:

"...Black level was too low to measure accurately with my test equipment; in fact it was the lowest of any plasma I have tested to date. (This is not a contradiction, I know the spec of my meter’s accuracy and this panel was significantly below that level)..."

ÅH...
Den satt...
Det betyr at jeg like gjerne kan vente litt. Det er nemlig fremdeles slik at ting kan bli mye mye mye bedre.
Gleder meg til å se hva som skjer sommeren og høsten 2008. Da er det nok på tide å gjøre en handel. På den tiden har kanskje Get fått hdmi på pvr'en, og, hvem vet, kanskje de har fått noen hd kanaler også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/24/2007 8:44:09 PM #7 av 8
Postet av: Rune
Nå skal jeg være litt forsiktig da jeg ikke har sett denne skjermen selv, men slik jeg forstår det er denne litt bedre enn PZ700. Pioneeren de sammenligner med er altså den gamle Full-HD skjermen.

Jeg har selv sett PZ700 direkte mot LX508 og forskjellen er meget stor i Pioneer sin favør. (på samme måte som PZ700 er mye bedre enn denne pro skjermen til Pioneer)

Jeg oppfatter av beskrivelsene at forskjellen mellom PZ750 og PZ700 er omtrent samme som LX508 og LX5080. (bedre justering og bedre fargefilter) Mao tipper jeg Pioneer sin skjerm trekker det lengste strået når det gjelder bildekvalitet. Ville tatt en sammeligning før man bestiller. Men det skal sant sies at PZ700/750 er meget gode kjøpt da de omtrent bare koster halvparten av pioneer.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/25/2007 7:51:11 AM #8 av 8
Postet av: bava
"Rune" skrev:Nå skal jeg være litt forsiktig da jeg ikke har sett denne skjermen selv, men slik jeg forstår det er denne litt bedre enn PZ700. Pioneeren de sammenligner med er altså den gamle Full-HD skjermen.

Jeg har selv sett PZ700 direkte mot LX508 og forskjellen er meget stor i Pioneer sin favør. (på samme måte som PZ700 er mye bedre enn denne pro skjermen til Pioneer)

Jeg oppfatter av beskrivelsene at forskjellen mellom PZ750 og PZ700 er omtrent samme som LX508 og LX5080. (bedre justering og bedre fargefilter) Mao tipper jeg Pioneer sin skjerm trekker det lengste strået når det gjelder bildekvalitet. Ville tatt en sammeligning før man bestiller. Men det skal sant sies at PZ700/750 er meget gode kjøpt da de omtrent bare koster halvparten av pioneer.


Den billigste Kuroen har faktisk falt littegrann i pris. Pioneer er veldig bra skjermer, men de er litt dyre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar