Litt mere tid har gått med signalkildene i bruk....
Har skiftet ut alle signalkablene til effeketene fra reciver nå.
Og det har julpet litt på den noe agressive og fremtredende diskanten jeg sliter med.
Diskant er dempet 2dB fra 2.5khz og opp på alle minneblokkenen og bass fra 125hz og ned er hevet med 2.5db på samtlige.
Så er det lyden i min kombinasjon.
Syns lyden har blitt litt mere "innestengt" med emoen, spessielt når en skrur opp lyden.
Vil med de erfaringene jeg har gjort meg i MITT rom anbefale og først kjøpe og teste ut eller låne og teste ut lyden i kombinasjon med klipsch som etter min mening ikke er helt heldig med horndiskanten.
Men det er potensiale med taktfast bass og en grei mellomtone
Film: Bortsett fra at jeg ikke har fått temmet diskanten så er det helt klart at vi snakker om sikkelig kraft med de 200w pr kanal man har og gå på, og det skal ikke forbause meg om den kan drive tungdrevene høytalere på en overkommelig måte også :)
Den er stram og attackvillig når det kommer til skudd og eksplusjoner
Og det skal veldig mye til før den blir antyding til varm i det hele tatt.
Musikk: Sørgelig kapittel i MITT rom da det ble slitsomt og lytte til, og dette romet er uegnet til seriøs musikklytting.
Så musikk + klipsch = Fy fy.. er min erfaring.
Det skal dermed ikke sies at det ikke kan fungere i ditt rom.
Størrelsen: Den er ca 20% større en jeg så for meg... altså du trenger ca 55cm med kabler tilkoblet... så ta frem målebåndet/tomstokken før du kjøper
Så er det det en børe tenke på... om noe skulle gå galt så må du sende inn modulen til den kanalen som er skadet, og da sender emotiva nytt eller reparert modul tilbake som kan settes inn. ( har ikke åpnet og tittet ned i forsterkeren ) men det er sånn emotiva oppererer (enda).
Tipper de ser fordeler med og ha noen svært få kvalifiserte distributerer fordelt på kontinentene når det kommer til garatikostnader.
Er du ute etter en rimelig løsning i ditt oppsett er det vært og prøve ut emotiva som leverer fra 1 kanal mono til 7 kanalers effekter, alt etter som hva som mått gi deg "audiofil hard-on"
Om det er en som en skulle ønske seg så er det en 2 kanaler på 2*200w for og matche 3 og 5 kanalern i tilegg til den 300w hehe
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm