Logo

Eltax høytalere! Gode nok for mitt bruk? Erfaringer?

Skriv et svar
1/6/2011 8:11:22 AM #1 av 6
Postet av: Huspus
Hei folkens, har da tenkt å rigge meg litt hjemmekino anlegg. Har ikke fått satt meg heelt inn i hvordan dette me høytalerer og reciever fungerer så tenkte å spørre meg litt fram her. :D
Har ikke det største budskjettet men har ikke det største behovet heller. )

SÅ! Altså, jeg fikk denne recieveren til jul av min far. se link: http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde ... ndreceiver

Så nå mangler jeg da bare høytalerene å jeg har sett litt på disse høytalerene. De var ikke alt for dyre men jeg lurte på om noen har prøvd dem eller har meninger om dem, positivt og negativt :)

Se link: http://www.lefdal.com/product////UNIVER ... hjemmekino Btw, tenkte å evt bytte ut center høytaleren med en aktiv subwoofer som kanskje kan lage litt mer trøkk. Hva tror dere om det?

Edit: Noen som har meninger om hvordan disse to produktene kommer til å virke ilag? Er dem ikke nesten perfekte får hverandre?
Hilsen Simon :D
Med vennlig hilsen: Lærekåt 17 åring :D

[color=#0000BF][b][u]Don't shoot me if I'm wrong [/u]![/b] :):):)[/color]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2011 11:56:56 AM #2 av 6
Postet av: Torja
Disse høytalerne har store elementer som krever en del effekt av forsterkeren. Billige små receiver har normalt sett ikke disse kreftene. Det betyr først og fremst at en aktiv subb med egen forsterker vil kunne håndtere bassen. Så kan receiveren ta seg av reste. Del typisk ved 80 Hz. Evt høyere ved behov.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2011 12:32:34 PM #3 av 6
Postet av: Huspus
Så det du sier nå, er altså at jeg kan kjøpe disse høytalerene, og så kjøpe meg en aktiv subwoofer? Og at det da vil fungere greit? :)
Med vennlig hilsen: Lærekåt 17 åring :D

[color=#0000BF][b][u]Don't shoot me if I'm wrong [/u]![/b] :):):)[/color]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2011 2:35:04 PM #4 av 6
Postet av: Torja
Alt vil fungere greit innen visse begrensinger.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2011 3:23:05 PM #5 av 6
Postet av: Huspus
Ja okei :) Da var det sånn ca som jeg trodde :) Men tror det skal bli tilstrekkelig med lyd for meg :) Er nok til de grader himmelen i forhold til tv høytalerene likevel :P
Med vennlig hilsen: Lærekåt 17 åring :D

[color=#0000BF][b][u]Don't shoot me if I'm wrong [/u]![/b] :):):)[/color]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2011 3:35:32 PM #6 av 6
Postet av: Torja
"Huspus" skrev:Ja okei :) Da var det sånn ca som jeg trodde :) Men tror det skal bli tilstrekkelig med lyd for meg :) Er nok til de grader himmelen i forhold til tv høytalerene likevel :P

I forrhold ti TV Høytalere :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar