Logo

DVD til Projektor

Skriv et svar
5/23/2005 3:36:18 PM #1 av 3
Postet av: Mogge
Hola

Trenger litt hjelp. Har kjøpt meg en Infocus 4805 og skal koble DVD spilleren min på, en JVC XV-N35. Den har ikke DVi eller Komponent utgang. Altså må jeg bruke Scart, komposit eller S-video. Hva bruker jeg for å få max utbytte? Prøvde å lese guiden her men datt ut ett par ganger der, ble litt mye på en gang.

Leste f.eks dette:
Overgang fra SCART RGB til komponent på Infocus X1/4800.
Som nevnt har endel projektorer ikke mulighet til å ta linjeflettet signal(576i) på komponentinngangen. Ved å bruke overgang til 6 pins DIN vil Infocus X1 og Infocus ScreenPlay 4800 kunne motta et slikt signal. Du trenger da to overganger. Disse overgangene får du kjøpt her og her.


Gjelder det samme for Infocus 4805? Leser litt info om projektoren her:
http://www.presentationsdata.no/dokumenter/SP4805.pdf

Her står det noe om 576i .. men jeg er ikke teknisk nok til å forstå..

Hva gjør jeg for å slippe å kjøpe ny DVD spiller med DVi med det første?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/23/2005 4:05:09 PM #2 av 3
Postet av: Rune
Din projektor har egen komponentinngang slik at denne har ikke dette problemet.

Den beste måten for deg er nok rett og slett å bare bruke S-video til du kjøper ny DVD spiller. Det er ingen grunn til å bruke 1000 kr på å konvertere SCART signalet til komponent når man får DVD Spillere under 1000 kr som har komponent.

Toshiba kommer i løpet av sommeren med en DVD spiller med HDMI som koster 1395. Den er kanskje aktuell for deg.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/23/2005 4:18:48 PM #3 av 3
Postet av: Mogge
Var det jeg kunne tenke meg. Kjempetakk Rune.
Har sett flere billige spillere med komponent, United osv. Men gidder ikke kjøpe meg det billigste i gata....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar