Logo

DVD kvalitet på Sony BDP-S550 vs Panasonic DMP-BD55

Skriv et svar
12/29/2008 10:03:30 PM #1 av 13
Postet av: Rogerfra
Trenger litt hjelp....
Skal kjøpe meg en Blu-Ray spiller men den bør også ha god DVD avspillingskvalitet.
Det er her jeg blir noe forvirret.
Har lest tester både hos Hjemmekino og hos Lyd og Bilde.

I hjemmekino får Sony BDP-S550 og Sony BDP-S350 får topp score uten at det blir sagt noe "spesielt" anng DVD kvalitet, annet enn at den for S550 "gjør en fremdragende jobb" på DVD. Panasonic DMP-BD55 får en noen dåligere totalscore med får gode bemerkninger anng DVD kvalitet. Sammenlignes med spillere med HQV-brikke.

Hos Lyd og Bilde får Sony BDP-S350 (S550 ikke testet) dålig karakter for DVD kvalitet "Mister Skarphet og blir dusere". Panasonic DMP-BD55 får veldig god kommentar anng DVD kvalitet.

Så hva er forskjellen på S550 og S350?
Følger den dålige kvaliteten på DVD for S350 også S550??
Noen som har brukererfaringer anng S550?

På forhånd takk for gode svar!
mvh
Roger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2008 10:12:28 PM #2 av 13
Postet av: Jorn.Finnerud
Det er ingen av disse spillerne som har noen problemer med DVD-avspilling. Jeg ville uansett gått for en BDP-S50 fordi Sonyen er mye raskere enn Panasonicen, bedre menyer og har lys i fjernkontrollen som er kjekt i mørket.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/30/2008 9:58:34 AM #3 av 13
Postet av: Runem
Testene av disse 2 spillerne og karakterene de fikk av Lyd og Bilde og Hjemmekino har også forundret meg litt.
At de er testens beste kjøp i hvert sitt blad viser vel at bladene har litt forskjellig profil i forhold til preferanser for hva som er viktig.
I norge ligger de nokså likt i pris men i Storbrittania er Panasonicen litt dyrere. WhatHifi kårer Panasonicen som beste kjøp i prisklassen rundt 390 GBP og Sonyen som beste kjøp til pris 240 GBP i deres "top 5 Bluray kjøp 2008"
Ikke så lett å bli klok av men forstår at de begge er veldig bra på BD og DVD med ganske like funksjoner bortsett fra lys i fjernkontrollen og oppstartstid

Jeg vektlegger også lydegenskapene som CD spiller når jeg nå skal velge en av dem.
Går det an å si at den ene av dem er noe særlig bedre enn den andre som CD spiller?

Eller må man opp i pris til f.eks Pioneer BDP51 for å høre forskjell i CD lyden?

Skal erstatte en PS3 og matche Yamaha rx663 og KEF 3000
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/30/2008 10:29:01 AM #4 av 13
Postet av: Jorn.Finnerud
Vi mener i vår test at S550 er et bitte lite hakk bedre en Panasonic på CD-lyd(analogt). Det bør uansett ikke være noe big issue all den tid du høyst sannsynlig får bedre lyd når du kjører digitalt til receiveren din og lar den ta seg av digital til analogkonverteringen.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/30/2008 10:56:58 AM #5 av 13
Postet av: Kjell
De norske magasinene har bare selvstuderte eksperter som skribenter.
Noe også resutatene av testene viser. - For ikke å snakke om at man uteglemte ganske vesentlige dtaljer i siste BR testen.

Å finne ut at Pioneer er beste TVen er jo ikke akkurat vanseklig, når hele verden er av den opfatningen? Det kunne jo hvem som helst ha klart å kopiere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/30/2008 1:10:34 PM #6 av 13
Postet av: Jorn.Finnerud
Hvilke vesentlige detaljer er det du savner? Kanskje vi kan hjelpe deg;)
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2009 2:54:21 PM #7 av 13
Postet av: Kim René
Hei. Jeg har ikke testet Panasonic sin modell, men har selv Sony S550. Den starter fort, er brukervennlig og ser bra ut. Har ikke spilt av DVD i den enda, men har spilt BR og CD med utmerket resultat.
42PV70, QLN 604mkII, 602mkII, 601mkII. Velodyne CHT-10. Pioneer LX-51.
Infocus SP4800 =/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/1/2009 7:40:14 PM #8 av 13
"Kjell" skrev:De norske magasinene har bare selvstuderte eksperter som skribenter.
Noe også resutatene av testene viser. - For ikke å snakke om at man uteglemte ganske vesentlige dtaljer i siste BR testen.


Ok, her har vi tydligvis sterke meninger om emne skjønner jeg. Hva er det som gjør at du vet så mye om dette at du kan komme med en såpass negativ bemerkning over norske hifi og hjemmekino-skribenter? Og er det ikke vanlig at forskjellige personer, har ulike oppfattninger på hva som er bra og ikke? Ergo, vil du få forskjellige svar fra forskjellige personer. Og du finner desutten fort ut om skibenten vet det han skriver om eller ikke. Ja, det er varierende kvalitet på diverse blader/skribenter, men å komme med ett slikt negativt rettet utsagn mot alle de norske magasinene syntes jeg er for drøyt.

Jeg syntes det er morsomt og lærende å lese slike tester, men drar alltid ut å sjekker produktene selv før jeg kjøper for å danne mitt eget inntrykk av produktet.

Å finne ut at Pioneer er beste TVen er jo ikke akkurat vanseklig, når hele verden er av den opfatningen? Det kunne jo hvem som helst ha klart å kopiere.


Ja, du har nok rett. De har nok bare kopiert testene sine fra andre utendlandske blader ( hvor forøvrig alle skribentene har ett mye høyere kunnskapsnivå enn de norske).- Hadde du kommet med ett innlegg med mer bakgrunn og saklighet hadde det vært lettere å ta innlegget ditt seriøst. Vil du ta denne diskusjonen videre kan du gjøre dette her:
viewtopic.php?f=51&t=10647
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/2/2009 9:49:56 AM #9 av 13
Postet av: Johnny Denon
Kanskje litt OT, men jeg klarer ikke dy meg: Panasonic slår på stortromma og inkluderer kanonfilmene "National Treasure 2 - Book of Secrets" og "Legenden om Narnia: Prince Caspian" ved kjøp av DMP-55.... Djisøs! Snakk om crap. Til sammenligning kan det nevnes at med min BDP-550 hadde Sony inkludert "Batman Begins" og "Blood Diamond". Now that´s entertainment!
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/2/2009 10:14:28 AM #10 av 13
Postet av: Jorn.Finnerud
Sony bytter ut filmene sine, og de du fikk er nå erstattet med Hancock og MIB.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/2/2009 2:32:00 PM #11 av 13
Postet av: Johnny Denon
Tja, vil jo si at de nye "inkludert-i-esken-filmene" til Sony er waaaaaay better enn de hos Pana lell :D
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/2/2009 4:22:04 PM #12 av 13
Postet av: Jorn.Finnerud
Smaken er som baken, men en fin bonus å få to filmer med på kjøpet uansett.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/2/2009 4:24:55 PM #13 av 13
Postet av: Johnny Denon
Sant nok. Tenker vi stopper der:-)
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar