Logo

DTS ES 6.1 - tips..

Skriv et svar
3/6/2006 1:11:49 PM #1 av 15
Postet av: Jimmern
Jeg ville satt stor pris på film/musikk-tips i DTS ES 6.1 (eller annen grom-lyd) Jeg er helt fersk på film, så ALLE kanonfilmer med fet lyd og rått bilde ønsker jeg tips på :) Jeg er i ferd med å handle inn bøttevis av filmer, og håper derfor at utvalget skal bli kvalitets-filmer som man kan få maks ut av i kinorommet. Hva bruker dere som "referansefilm" når dere vil "Toppa heile driden" :D Hva er det "ultimate" format jeg bør se etter hvis jeg ønsker skikkelig kvalitet på lyd og bilde? Tusen takk for alle innspill.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/6/2006 3:42:15 PM #2 av 15
Postet av: Headbanger Man
Blade 2! :wink:

Ellers er det en del poster her som omhandler film med godlyd, med mange gode forslag.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/6/2006 4:21:30 PM #3 av 15
Postet av: Jimmern
"Headbanger Man" skrev:Blade 2! :wink:

Ellers er det en del poster her som omhandler film med godlyd, med mange gode forslag.


Blade 2 er bestillt :) Joda, jeg har lest det meste av tråder her inne som omhandler grom-lyd på film, men savner ennå maaange titler... Må jo være et hav av filer med knall-lyd. Hvilket format er det "optimale"? Har fått noen tips på musikkDVD med skikkelig lyd, men også her må det jo være mange flere titler? Jeg leste ett eller annet sted at det gikk an å kjøpe en "demo-dvd" med klipp fra filmer med stor lyd og stort bilde. Vet noen hva dette kan være, og hvor jeg kan kjøpe dette? Ser i ettertid at jeg burde brukt en av de eksisterende trådene om dette temaet. Beklager dette :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/6/2006 5:27:43 PM #4 av 15
Postet av: kjelle
the Amityville Horror - Sone 3
the brothers grimm sone 3
lord of war sone 1
domino sone 1
ringenes herre 1-2-3 extended



flere kommer .....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/6/2006 7:36:05 PM #5 av 15
Postet av: Jimmern
"kjelle" skrev:the Amityville Horror - Sone 3
the brothers grimm sone 3
lord of war sone 1
domino sone 1
ringenes herre 1-2-3 extended



flere kommer .....


Glimrende :) Keep `em comming...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/6/2006 7:49:31 PM #6 av 15
Postet av: orso
The Patriot, superbit versjonen.
De Utrolige
Sin City-sone 1
Minority Report-sone 1
We Were Soldiers
Hero
Titanic Deluxe version

Generelt har sone 1 bedre lyd enn sone 2. Ofte billige hos http://www.dvdsoon.com

http://www.dvdpricecheck.co.uk/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/6/2006 8:06:15 PM #7 av 15
Postet av: Jimmern
"bomholt" skrev:The Patriot, superbit versjonen.
De Utrolige
Sin City-sone 1
Minority Report-sone 1
We Were Soldiers
Hero
Titanic Deluxe version

Generelt har sone 1 bedre lyd enn sone 2. Ofte billige hos http://www.dvdsoon.com

http://www.dvdpricecheck.co.uk/


Takker. Jeg har nylig handlet komplett hjemmekino, med bla Denon 3910 DVD. Denne er jo sone 2 i utg.pkt - men vil det være mye "plunder" å gjøre denne sonefri? Dette er jo en relativt dyr spiller, så jeg har noen reservasjoner mot å tukle med den i tilfelle det skulle oppstå feil innen garanti-tiden... Noen innspill ang dette? Bør jeg gjøre den sonefri?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/6/2006 8:27:02 PM #8 av 15
Postet av: Typhoon7
Du kan enten gjøre det selv på eget ansvar eller få Hifiklubben til å gjøre det for kr 300,-

Det er ikke akkurat noe hokus pokus å gjøre det selv, men hvis noe mot formodning skulle skje, så er det sistnevnte det tryggeste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/6/2006 10:06:59 PM #9 av 15
Postet av: Jimmern
"Typhoon7" skrev:Du kan enten gjøre det selv på eget ansvar eller få Hifiklubben til å gjøre det for kr 300,-

Det er ikke akkurat noe hokus pokus å gjøre det selv, men hvis noe mot formodning skulle skje, så er det sistnevnte det tryggeste.


Ok. Vet du / dere om det vil "svekke" spilleren dersom man tukler med den og gjør den sonefri? :) Er faren for funksjonsfeil større etter at den evt blir sonefri? Er dette en "avansert" prosess, eller helt ufarlig? Siste spm: Er det verdt og gjøre det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/6/2006 10:59:12 PM #10 av 15
Postet av: kjelle
jeg fikk pruta til meg at hifiklubben gjorde det til meg gratis.det burde du også satse på
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/7/2006 8:22:08 AM #11 av 15
Postet av: Jimmern
"kjelle" skrev:jeg fikk pruta til meg at hifiklubben gjorde det til meg gratis.det burde du også satse på


Kanskje det ja. Er det "betenkeligheter" eller ulemper med å gjøre et slikt inngrep? Svekks produktet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/7/2006 1:25:56 PM #12 av 15
Postet av: orso
"Jimmern" skrev:
"kjelle" skrev:jeg fikk pruta til meg at hifiklubben gjorde det til meg gratis.det burde du også satse på


Kanskje det ja. Er det "betenkeligheter" eller ulemper med å gjøre et slikt inngrep? Svekks produktet?


Nei, ikke noe problem. SÅ vidt jeg vet blir bare en kode låst opp slik at den kan lese andre soner. Det gjøres med en fjernkontroll.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/7/2006 2:22:00 PM #13 av 15
Postet av: Typhoon7
Gjøres med en oppdatering/endring av firmware.

Finnes også en måte å gjøre det på uten å endre firmware.

Linken under beskriver begge måtene.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=Denon+DVD-3910

Selv fikk jeg Hifiklubben til å gjøre det på min Denon.
På den måten slipper du eventuelle problemer hvis du skulle havne i en situasjon i forbindelse med garanti eller reklamasjon.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/7/2006 6:02:15 PM #14 av 15
Postet av: Jimmern
"Typhoon7" skrev:Gjøres med en oppdatering/endring av firmware.

Finnes også en måte å gjøre det på uten å endre firmware.

Linken under beskriver begge måtene.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=Denon+DVD-3910

Selv fikk jeg Hifiklubben til å gjøre det på min Denon.
På den måten slipper du eventuelle problemer hvis du skulle havne i en situasjon i forbindelse med garanti eller reklamasjon.


Hjertelig! Trodde det var endel "hit-og-dit" med ledninger m.m., men det er jo mer en fjernkontrolljustering via displayet... Så det kan vel ikke gjøre store skaden...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/7/2006 6:18:31 PM #15 av 15
Postet av: Typhoon7
Har ikke hørt om noen som har hatt problemer etter at de har gjort spilleren sonefri på egenhånd, men jeg kan ikke garantere for at det ikke kan skje.

Gjorde det selv på min tidligere DVD-spiller, men lot Hifiklubben gjøre det på min Denon.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar