Logo

Denon AVR 2805 - Oppkonvertering av biilde fra VHS-spiller

Skriv et svar
1/31/2005 8:23:41 AM #1 av 7
Postet av: TAL
Jeg har en VHS spiller som jeg hadde tenkt å bruke som TV-tuner for min AE 700 prosjektor. Hadde tenkt å koble den via AVR 2805 for kun å ha én komponentkabel videre til prosjektor. Oppkonverteringen fungerer bra med X-Box, men jeg får ikke bilde på VHS spilleren.

Spilleren har kun Scart + audio ut, og jeg har kjøpt en kabel med Scart -> kompositt som er koblet til VCR1 bak på 2805'en. Får verken lyd eller bilde på denne måten. Kobler jeg scart direkte til prosjektoren og bruker audio ut fungerer alt smertefritt.

Klarer ikke å se av bruksanvisningen at jeg gjør noe feil. Er det noen som har en idé om hva jeg gjør feil? Eller må jeg krype til korset å kjøpe en ny spiller med tuner.

Utstyr: Denon AVR 2805 - Denon DVD 2910 - Klipsch Quintet II Micro Theater - Panasonic PT-AE700 - XBOX - JVC VHS spiller
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/31/2005 9:35:55 AM #2 av 7
Postet av: Rune
Det kan ikke være at den kabelen du har kjøpt er en kompositt til scart overgang og ikke scart til kompositt. For de funker ikke overrens. Det er ikke en bryter på scart pluggen på kabelen som du kan sette til in eller out?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/31/2005 9:51:20 AM #3 av 7
Postet av: TAL
Det er ikke en bryter på kabelen. Det er kun scart i den ene enden og gul-hvit-rød RCA-plugger i den andre enden. Må jeg ha en annen kabel tror du?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/31/2005 9:52:27 AM #4 av 7
Postet av: Rune
Ja, jeg tipper at den er beregnet for motsatt bruk. Har du prøv å koble den gule pluggen direkte i projektoren? Eventuelt i front på TV'n?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/31/2005 9:57:13 AM #5 av 7
Postet av: TAL
Prøvde faktisk rett i prosjektoren og du har rett - det ble ikke noe bilde da heller. Er det noe spesielt navn på den kabelen jeg trenger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/31/2005 10:00:14 AM #6 av 7
Postet av: Rune
Nei, ser akkurat ut som den du har der, men den er beregnet for motsatt bruk og vil da være koblet litt forskjellig i selve scartkontakten. Mange slike kabler har en bryter som velger hvilken retning den skal brukes på.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/31/2005 10:06:48 AM #7 av 7
Postet av: TAL
Takk for hjelpen. Da skal jeg prøve å få tak i en slik kabel. Da slipper jeg en masse kabler opp til prosjektoren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar