Logo

Denon AVR 2307 vs pioneer VSX-1016V-K?

Skriv et svar
11/23/2006 11:43:04 AM #1 av 5
Postet av: erikrod
Har byttet ut forrige hjemmekinoforsterker (NAD L70) pga. for mye trøbbel og skal nå gå til anskaffelse av en ny.

Tenker meg i området 5-7 tusen og har i den anledning egentlig havnet litt på Denon avr 2307.
http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Hjemmekino/Receivere/DENON_AVR-2307_Hjemmekinoreceiver_Sort.htm

Ting jeg likte med denne var auto-oppsett, mange digitalinnganger og HDMI-oppskalering.

Men jeg har lest litt rundtom og egentlig ikke funnet noen gode upartiske omtaler av 2307, så hadde tenkt meg en tur på hifi-kl for å se og lytte litt.

Men jeg ser også det er mye snakk om pioneer 1016 på forumene
http://pioneer.no/no/products/42/98/405/VSX-1016V-K/index.html

Såvidt jeg ser er jo disse forsterkerne like i mange henseende, inkludert pris.

Er det noen som kan trekke frem noen fordeler/ulemper med disse satt mot hverandre?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/23/2006 12:24:46 PM #2 av 5
Postet av: helken
Pioneer 1016 har ikke audio delay (lip-sync) som mange med plasma og prosjektor må ha..
Pioneer har vel bare hdmi switching og ikke noe konvertering etter hva jeg forstår..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/23/2006 12:31:27 PM #3 av 5
Postet av: erikrod
Jeg tor nok det hadde blitt Denon uansett, men akkurat lip-syncen glemte jeg å nevne/sjekke, det er et must for meg.

Jeg får ta meg en tur og lytte litt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/23/2006 2:34:46 PM #4 av 5
Postet av: t-man
Hmmm...nå er jeg ganske grønn på disse greiene, men hva er egentlig lip-sync?
Jeg fikk et tips om pioneer receiveren og hadde bestemt meg å gå for denne. Burde jeg la være?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2006 7:03:48 PM #5 av 5
Postet av: erikrod
Dersom bildet ikke stemmer overens med lyden kan forsterkeren forsinke lyden slik at filmen ikke ser ut som en dubbet kampsportfilm.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar