Vel okey.
Men, du har nå ett bittelite problem. Du skjønner, hvis du vil bruke lavnivå-utgangen på forsterkeren din, så må du ha en subforsterker til suben din. Det er nemelig bare ett lavnivå-signal som kommer ut av den utgangen, og det signalet må forsterkes før det kan brukes på ett høytalerelement.
Men hvis du nå kobler suben (elementet) til høyre front-kanal på forsterkeren (du bruker alle kanalene på recieveren fra før av, til senter, fronter og bakhøytalere eller?) Så vil det bli en for stor last for forsterkeren. Det vil også påvirke lyden i den høyre fronthøytaleren din.
Men, så finnes det en slags løsning også da. Hvis du bare skal bruke suben til musikk, og du
kun bruker stereo når du hører på musikk, så kan du bruke en av de andre kanalene på recieveren til å drive suben. Men da må du drive med litt "jalla"-kobling bak på reciverene din. Og du trenger ett
Y-ledd og du må bruke vanlig
"analog stereo kabel" mellom cd/dvd-spiller og forsterker.
Det du da gjør, er at du rett og slett deler signalet fra cd-spilleren, f.eks. venstre kanal, opp i to ledninger (som er det Y-leddet gjør), og kobler den ene inn på
venstre multi-chanel inngang på recieveren, og den andre inn på f.eks
center multi-chanel inngangen på recieveren. Høyre kabel kobler du bare til
høyre multi-chanel inngang. Så kobler du suben til senterhøytaler terminalen på recieveren. Så må du velge "multi-chanel innput" (kan hende det heter noen annet på din reciever) på recieveren, dette skal være isteden for "dvd" eller "cd" eller hva du måtte bruke til vanlig. Da skal det teoretisk fungere. Men dette er hva jeg vil kalle en ekstrem nødløsning, og det krever jo at du har
"multi-chanel innput" bak på recieveren din da (vet du om du har det?).
Så med andre ord, skal du bruke suben til film, trenger du en forsterker til suben din. Og det er uansett å anbefale da.
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]