Logo

Dali Concept 6 vs Kef Q5

Skriv et svar
11/5/2005 3:03:23 PM #1 av 6
Postet av: hdanielsen64
Hei

Var nylig og hørte på disse modellene, men sistnevnte fikk jeg ikke så godt inntrykk av da det var i en stor Expert-butikk. Noen som har noen erfaringer med disse?

Må betale ca 2000 kr mer for Kef'ene, men vet ikke om det er verdt det. Noen meninger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/5/2005 6:51:33 PM #2 av 6
Postet av: Draugen
Kan bare si at jeg har kjøpt Concept 6, som jeg kjører med Concept CT og Dali 102 til bakhøyttalere. Jeg er veldig godt fornøyd med dem. De var i hvert fall verdt pengene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/6/2005 12:35:56 AM #3 av 6
Postet av: hdanielsen64
Hehe, jeg hører det av mange:) Hørte på dem i dag, var veldig bra i forhold til prisen;) Bare lurte på noen kunne poste erfaringer med sine Q5, eller som hadde hørt dem...

Tusen takk for svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/6/2005 10:33:27 PM #4 av 6
Postet av: kid
Dali Concept 6 er vel noe av det beste man får i den prisklassen etter min mening, har ingen erfaring med Kef desverre.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/14/2005 3:55:27 PM #5 av 6
Postet av: flexfit
Kef høyttalerne lover bra, men har hørt fra folk som har prøvd dem at de er skuffet pga de vistnok leverer svak bass, men igjen ble det nevnt at det kunne skyldes forsterkeren (eller til og med spilleren...). Ikke vet jeg men de ser hvertfall bra ut og har veldig god erfaring med Kef. Dali Concept 6 er jo veldig bra da...har hørt de spille en gang og ble positivt overrasket.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/14/2005 5:43:44 PM #6 av 6
Postet av: Fluggua
Jeg var og hørte på Kef-pakka på Expert nylig og hørte på Dali Concepta 6 fredag. Jeg synes ikke de er til å sammenligne en gang. Vi handla Dali Concepta 6-pakka, også etter å ha hørt på diverse andre de siste tre-fire ukene. Dali'ene må gi mye for pengene, jeg kan ikke skjønne annet.

Hjemme ble de faktisk enda bedre, men det har vel med at ei stue som regel er mindre enn en Hi-Fi Klubben-butikk, samt at det er mer i rommet som demper den "hule" lyden man ofte får i store butikker med mye rom.

Etter å ha brukt anlegget i tre dager, føler vi i alle fall at vi gjorde det rette valget. :D Det låter rett og slett gromt i stua nå. For en fylde, samtidig reinhet, disse høytalerne har og sub'n jobber dypt. I alle fall go'lyder sammen med vår Denon-receiver og -DVD-spiller. :lol: Så får framtida vise om vi blir "særere" med åra...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar