Logo

Dali arrangementet hos Hifi-Klubben

Skriv et svar
2/11/2008 8:23:40 PM #1 av 10
Onsdag 13-02-2008 kl. 19:00 er det et Dali arrangementet hos Hifi-Klubben ved Oslo, Grensen. Er det noen av dere som skal dit?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/11/2008 8:47:10 PM #2 av 10
Mer info om arrangementet hos Hifi-Klubben her:
http://www.hifiklubben.no/kundeklubb/ar ... ecmpID=009
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/13/2008 11:01:58 PM #3 av 10
Det var selfølgelig på Hifi-Klubben i Marcus Thranes gate, noe jeg fant ut etterhvert og måtte bestille taxi og kom 45min for sent. Nok om det, det jeg fikk med meg var at han snakket om Dali mentor 8 og spesielt om hybrid diskanten da den kunne gå svært høyt i frekvensene og at det var en god spredning av lyden. Litt tid ble brukt på skryte litt av hvordan de forskjellige Dali høytalerne kom ut i tester. Litt senere snakket han om Dali Megaline, noen snaue høytalere som er over to meter høye med hele 12, 6.5" bassmellomtoner og tre hybriddiskanter som gikk opp til 10Khz. Det krevdes to identiske stereo ampfiltere eller fire monoblokker til disse høytalerne. Prisen lå på ca 298000Kr, representanten fra Dali sa at de solgte ca 10-15 stykker av disse i året. Litt senere fikk vi gå i lytterommet å høre på disse høytalerne, som forsterkeri ble det brukt Classè og Nad som CD-spiller. Det ble spillt noen låter fra bla Dire Straits, Kari Bremnes og ett dansk band. Kort sagt så var det fantastisk god lyd i de, spredningen var super og man fikk ikke noen følese at det sto to høye monstere forran deg da man ikke kunne skildre at lyden kom nettopp derfra, men var i rommet. Man kunne høre alle detaljene i gitarspillingen komme frem, vibreringen den ga fra seg, omtrent alt. Den spilte kontrollert og dynamisk samtidig som den beholdte den gode lydkvaliteten. Dette er forøvrig min første erfaring av høytalere i den high-end klassen så hvordan den spiller iforhold til andre high-end høytalere vet jeg da ikke. Som sagt, låt de utrolig bra, men i underkant av 300000 hadde jeg nok ikke betalt for de selvvom jeg hadde hatt råd til det.

Videre ble det visst fram Transformers på Dali Mentor 8 hvis jeg ikke tar helt feil og det var lyttetest på Dali Helicon med Lyngdorf elektronikk. Det ble også servert forfriskninger og vi fikk en pose med diverse brosjyrer når vi dro.

Legger til ett bilde av høytalerne litt senere, noen andre her som var på arrangementet?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/13/2008 11:16:17 PM #4 av 10
Postet av: Rune
Hørtes ut som et bra arrangement og noen heftige høyttalere. Kunne ikke dra grunnet jobb.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/13/2008 11:54:48 PM #5 av 10
Postet av: Torja
Kunne nok heller ikke pga jobb. Hørtes ut som noen heftige høytalere. Hva var dine inntrykk av Dali Mentor 8? Legg gjerne ved bilder.. :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/14/2008 7:07:46 AM #6 av 10
Det som skuffet meg var at dem ikke hadde demostrasjonen med en HD-Kilde, dem brukte Thule elektronikk, noe som jeg vet fungerer bra på Dali Torja :wink: , men det ble for tamt, det manglet litt dynamikk og vokalen kom ikke ordentlig fram. Det var god spredning av lyden og bassen gikk dypt, men syntes dem kunne tatt seg tid/råd til å vise den på en HD-DVD. Nå har jeg hørt Dali Mentor før og vet at det lever mer potensiale i de en dette, men ellers var det mye bra der.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/14/2008 1:46:38 PM #7 av 10
Postet av: orso
Har ikke hørt Mentor 8, men har hørt Mentor 6. Mentor 6 virker som et veldig godt kjøp i den prisklassen.

Jeg tror dette er tredje versjon av Dali Megaline. Den første som ble laget koster rundt 80k har jeg hørt. Så her har prisen steget mye! Morsomt med 12 6,5" basser, men stiller sprørsmål ved at de går bare ned til 35Hz med +/-3dB. I den prisklassen synes jeg man bør klare seg uten subwoofer. Fordelen med små basselementer er sikkert at de er kjappe. Midgard Gaia bruker til motsetning 4 15" basser og 2 8" mellombasser. Jeg tror de strekker seg flatt til under 20Hz.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/14/2008 5:49:08 PM #8 av 10
Legger til ett bilde av Megaline tatt med ett dårlig mobilkamera Megaline.jpg Megaline.jpg ( 31.994140625 KB) Vist 1007 ganger
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/14/2008 6:38:00 PM #9 av 10
Postet av: Typhoon7
Brukte de Classé på Megaline?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/14/2008 6:39:14 PM #10 av 10
Ja, og en NAD CD-spiller
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar