Logo

Cerwin vega CLSC-215 kombinert med Pioneer VSX-AX5Ai-S?

Skriv et svar
11/19/2004 6:43:27 PM #1 av 7
Postet av: Zagrath
Lurer på om noen her har noen erfaring med Cerwin Vega CLSC-215 som fronthøytalere?
Hvor mye kraft må dem ha for å spille maks?

Kan få tak i en Pioneer VSX AX5Ai-S brukt men er usikker om dette faktisk er nok..
Hjemmekino forsterkeren må helst være Pioneer for resten av anlegget består av Pioneer..


Andrè
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/20/2004 11:26:27 AM #2 av 7
Postet av: mariusm
har du høyttalerene fra før?

viss ikke, så ville jeg nok ikke satset på cerwin vega i hjemmekino.

mellomtonene og diskanten er ikke all verden, bassen er kraftig, men udetaljert.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/22/2004 8:59:38 PM #3 av 7
Postet av: Zagrath
Nei har ikke CLSC 215 fra før av, men har E 715 i stereo..

Tror du evt at Pioneeren greier å dra CLSC 215 ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/22/2004 10:13:19 PM #4 av 7
Postet av: mariusm
Forsterkeren vil ikke kunne drive disse høyttalerene optimalt, men jeg tror likevel du kan få ganske bra trøkk.

likevel vil jeg ikke anbefale desse høyttalerene til hjemmekino. til party-høyttalere er de optimale, men de er for "grove" til film og det meste av musikk.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/24/2005 9:27:02 PM #5 av 7
Postet av: C0bra
Har clsc 10 selv, og syntes disse er kjempebra til film! Hvis det er action, thriller og skrekkfilmer du ser da..

Har planer om clsc 215 selv, men gode forsterekere vil jeg tro det blir en killer combo på actionfilmer!

Men har ingen problemer med å se komi, drama og andre filmer heller på mine høyttalere...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/24/2005 10:22:53 PM #6 av 7
Postet av: Runel
Har AX5ai selv. Hvordan den vil drive CV høytalere vet jeg ikke, men den sparker livskiten ut av mine høytalere ihvertfall :D (Energy). Hvor høy forsomhet har de? Mulighet for Bi-Wire? Kan jo kjøre dobbelt kabelsett fra AX5ai til høytalerne, rart om du ikke skulle få lyd i CV da. Men for maks lyd må du ha seperat AMP.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/25/2005 1:55:18 PM #7 av 7
Postet av: Defo
Har clsc 10 selv, og syntes disse er kjempebra til film! Hvis det er action, thriller og skrekkfilmer du ser da..

Har planer om clsc 215 selv, men gode forsterekere vil jeg tro det blir en killer combo på actionfilmer!

Men har ingen problemer med å se komi, drama og andre filmer heller på mine høyttalere...


Helt enig med deg der cobra! cerwin er topp hvis man ikke er så opptatt av lydkvalitet, detaljer osv. :shock:
Mvh.
Defo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar