Logo

Cambridge 751 Blu-Ray sammen med eldre reciever

Skriv et svar
12/28/2011 8:36:47 PM #1 av 8
Postet av: HK8500
Jeg sikler i disse dager på en ny Blu-Ray spiller som kan erstatte min gamle cd-spiller samtidig som den skal være en avspiller av eldre DVD-er og selvfølgelig min kommende Blu-Ray samling. Jeg har vært noe sen med å oppgradere anlegget mitt, men nå har prosessen endelig begynt. Hvordan fungerer egentlig 751 sammen med min noe aldrende Harman Kardon AVR 8500??? Noen som vet? Skal bytte ut forsterker etter hvert, men har ikke råd til alt på samme tid.....
Harman Kardon AVR8500, Cambridge Azur 751BD, Pioneer DVR-LX60, Marantz CD5400, Audio Physic Tempo3i, Audio Physic Center, JBL Conrol1 bak, Yamaha YST-SW1500, Pioneer PDP-4280XA
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2011 2:06:14 PM #2 av 8
Postet av: Torja
Nå har jeg ikke sjekket om din H/K receiver har analoge innganger av typen 7.1. Men har den det er det bare å koble Azur 751BD med 8 analoge kabler til din receiver og overlate til Cambridge å dekode evt HD lyd. Så kobler du ved hjelp av HDMI spilleren til TV eller projektor for bilde. Skal fungere meget fint ikke minst med tanke på at Azur har separate Wolfson D/A-konvertere i alle kanaler. I tillegg har den et par dedikerte stereo utganger for avspilling av stereo lyd fra f.eks CD. Rett og slett en flott spiller. Kobler du den til nettet, så har siste software oppgradering med bla YouTube avspilling. :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2012 4:03:08 PM #3 av 8
Postet av: HK8500
"Torja" skrev:Nå har jeg ikke sjekket om din H/K receiver har analoge innganger av typen 7.1. Men har den det er det bare å koble Azur 751BD med 8 analoge kabler til din receiver og overlate til Cambridge å dekode evt HD lyd. Så kobler du ved hjelp av HDMI spilleren til TV eller projektor for bilde. Skal fungere meget fint ikke minst med tanke på at Azur har separate Wolfson D/A-konvertere i alle kanaler. I tillegg har den et par dedikerte stereo utganger for avspilling av stereo lyd fra f.eks CD. Rett og slett en flott spiller. Kobler du den til nettet, så har siste software oppgradering med bla YouTube avspilling. :D



Takk for svar. Nå har jeg gått til innkjøp av Azur 751BD. Pakket den ut sent i går kveld. Testet den så vidt det var da, men ble dessverre litt skuffet over lyden. Har jeg koblet noe feil tro? Jeg har koblet en og en kanal med hver sin kabel fra Azur 751 BD og til HK reciever. Velger 6CH DIRECT på recieveren. Så og si null bass...... Tviler på at det er spilleren sin feil.

Bildet var forøvrig helt supert da.....(HDMI fra BD til TV)
Harman Kardon AVR8500, Cambridge Azur 751BD, Pioneer DVR-LX60, Marantz CD5400, Audio Physic Tempo3i, Audio Physic Center, JBL Conrol1 bak, Yamaha YST-SW1500, Pioneer PDP-4280XA
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2012 4:13:32 PM #4 av 8
Postet av: Torja
Nå har ikke jeg testet de analoge utgangene utenom stereo utgangene, og de mangler slett ikke bass. Har du prøvd kun stereo utgangene? Bruker du multi utgangene så er det typisk at det kan mangle litt bass. Prøv å justere dette opp.

NB:Gratis med ny flott BD spiller :D

NBB: tror jeg nesten med en gang kan si at det er en mangel i din receiver. 6 kanal stereo er sjeldent det beste for å lage surr-ond lyd. Sjekk ut manualen der bedre.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2012 5:44:32 PM #5 av 8
Postet av: Rune
6CH direct høres muligens som riktig modus hvis det i praksis bare betyr at man spiller av 5.1 inngangen uten endring. (siden dekoding og slikt burde skje i spiller)

Hvordan er det hvis du velger digitalinngang og DVD f.eks. Er det stor forskjell da?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2012 5:14:48 PM #6 av 8
Postet av: HK8500
Hei igjen. Har koblet Azur 751BD med 6 analoge kabler til HK receiveren.
Måtte benytte meg av multi utgangene ja, så det stemmer nok at det er typisk at det kan mangle litt bass her. Har justert opp bass med noen desibel. Gjorde noen andre innstillinger i Azur 751 også. Nå fungerer alt helt utmerket. Jeg er kjempefornøyd med både lyd og bilde!!!

Jeg har aldri hatt så bra lyd i anlegget noen gang.... Jeg er rett og slett overrasket over hvor mye en avspiller i et hjemmekinoanlegg egentlig betyr. Bildet var som forventet helt supert, men jeg er kanskje aller mest overrasket over de lydmessige forbedringene.

Tusen takk for interessen.
Harman Kardon AVR8500, Cambridge Azur 751BD, Pioneer DVR-LX60, Marantz CD5400, Audio Physic Tempo3i, Audio Physic Center, JBL Conrol1 bak, Yamaha YST-SW1500, Pioneer PDP-4280XA
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/9/2013 8:40:20 PM #7 av 8
Postet av: hygen
At du får lite bass er fordi LFE ikke blir boostet
(som den ville blitt gjort om feks en reciver decodet lyden)

Usikker med 751 men normale er å øke LFE i reciver med ca + 10 db

har man så gammel reciver at den ikke har innstillinger til db pr kanal må man øke volum med volumbryter på subwoofer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2013 8:25:41 PM #8 av 8
Postet av: runefalk
Øke med +10 desibel var vel litt drøyt :surprised:Det er vel mer normalt å øke en plass mellom 3 til 6 desibel,etter auto oppsette :wink:
Samsung 63" 3D Plasma-TV PS63C7700--Onkyo TX-NR809-Vincent SP-331-Sherbourn PA 2-160- Klipsch RF-82II/RC-64II/RS-52II/RB-51II-2stk SVS PC12-NSD DSP-Antimode-PANASONIC 310-PS3-Logitech Harmony One-Get Hd Pvr-Monster-Xindak-Proson-VAN DEN HUL
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar