Logo

Bytte forsterker

Skriv et svar
1/19/2005 1:08:41 AM #1 av 8
Postet av: Papabear
Hei!

Vurderer nå å bytte ut min gamle JVC surround forsterker med noe skikkelig noe. Har følgende høyttalere:
Front B&W DM603 S3
Senter B&W VM1
Bak B&W Lm1

Hadde tenkt en makspris på 10k. Hvilken forsterker ville da passet best? Lavere priset alternativer taes også imot med åpne armer, men vil selvfølgelig gjerne ha så bra lyd som mulig, særlig ved avspilling av film!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 10:22:05 AM #2 av 8
Postet av: Jan A M
Yamaha rx-v2500 og rx-v1500 er vel to gode kandidater i den prisklassen der. Mitt tips er å se litt (kanskje lytte :wink: ) på de.

Veldig fornøyd med Yamaha jeg i alle fall. :D
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 10:29:49 AM #3 av 8
Postet av: Papabear
Trenger jeg å gå opp til 2500'en eller vil 1500'en holde? Vil det bli stor forskjell med tanke på høyttalerne mine?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 10:48:51 AM #4 av 8
Postet av: Typhoon7
Jeg ville også sett på Denon AVR-2805.

Den har en meget bra forforsterkerdel og meget bra romkorreksjon.

Bruker du kun 5.1 system kan du bi-ampe frontene via sone 2 utgangene for mer effekt hvis ønskelig.

Hørte på denne sammen med DM 603 S3 når jeg oppgraderte mitt anlegg.

Jeg synes det var en god kombo.

Jeg endte på Denonen dog med annet merke på høytalerne.

Videre har du Harman Kardon som er veldig strømsterke, ikke la deg lure av oppgitt effekt.

Marantz er gode i stereo på sine flerkanalsrecievere.

Onkyo er tilbake, etter min mening fra en liten dvale. De har levert gode produkt nå.

Og som nevnt tidligere Yamaha. Det bør holde med rxv 1500.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 11:08:45 AM #5 av 8
Postet av: Papabear
Det ser ut til å bli yamaha ettersom jeg får disse til en meget god pris. Når du sier at det bør holde med 1500 er du ikke helt sikker? Jeg mener det er fryktelig kjedelig å oppdage i ettertid at jeg har gjort et bomkjøp! :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 11:32:23 AM #6 av 8
Postet av: Typhoon7
Ok, la meg skrive dette om litt.

RXV 1500 holder.

RXV 2500 er kun oppgitt til 10W RMS mer pr kanal enn 1500.

Uten at dette trenger å være fasiten på kreftene.
Vil anta strømforsyningen er ganske lik.

Tror ikke det er store forskjellen du vil høre, men dette kan jeg ikke si skråsikkert da jeg ikke har hørt disse på samme høytalere i test opp mot hverandre.

Bomkjøp gjør du neppe på noen av disse. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 1:32:13 PM #7 av 8
Postet av: mariusm
er du glad i høre på musikk, bør du sjekke Marantz 7400 eller 7500. (7500 er nyemodellen.) marantz er gode på musikk! ca 10000 kr. finst også rimeligere marantzer
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2005 2:20:35 PM #8 av 8
Postet av: Knut
"Papabear" skrev:Hei!

Vurderer nå å bytte ut min gamle JVC surround forsterker med noe skikkelig noe. Har følgende høyttalere:
Front B&W DM603 S3
Senter B&W VM1
Bak B&W Lm1

Hadde tenkt en makspris på 10k. Hvilken forsterker ville da passet best? Lavere priset alternativer taes også imot med åpne armer, men vil selvfølgelig gjerne ha så bra lyd som mulig, særlig ved avspilling av film!


HI-FI Center Kjeden har Harman/Kardon AVR 630 på tilbud. Den koster 9998 kr på salg, vanlig pris er 12000 kr. Dette er en meget bra forsterker og passer fint med de høyttalerene du har.
Sjekk http://www.hificenter.no

Knut
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar