Logo

Bytte av pære

Skriv et svar
7/19/2009 2:26:26 PM #1 av 6
Postet av: skubb
Hei,

Jeg har en Epson EMP TW-980, og på telleren står det at jeg har brukt den i 1604 timer. Garantien skulle visst være 1700 timer.

Nå får jeg en gul melding nede i hjørnet at den må skiftes snart. Spørsmålene er da;

1. Hvordan ser jeg hva telleren står på når den ryker? (må vel på en eller annen måte få sjekket om den er 1700 eller mindre?)

2. Dersom den ryker før 1700, hvordan får jeg da ny pære på garantien? (Kjøpte projektoren på mpx.no)

3. Kan jeg bytte pæren selv? Er dette lett?


Takker for alle svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/20/2009 2:22:09 PM #2 av 6
Postet av: MindWaste
1. Timeantallet blir vanskelig å sjekke etter pæra er røket men vet du at den har gått 1600 timer nå er det jo bare å holde følge med timeforbruket fremover. Når du setter i ny pære nullstiller ikke timeantallet seg automatisk, slik at du kan bevise timeantall etter pærebytte.

2. Garantien er 3 år ELLER 1700 timer avhengig av hva som kommer først.
Dvs har den gått mindre enn 1700 timer men er eldre enn 3 år er garantien utgått.
Lampegarantien blir stilt av Epson og skal derfor gjelde for alle nettbutikker som kjøper inn via den norske importøren. Om mpx selger via den norske eller paralellimporterer vet jeg ikke, det må du nesten sjekke med de. Send de en mail og spør.

3. Ja du kan bytte selv, som regel er det bare å plukke ut og sette inn. Les manualen for fremgangsmåte.
OBS: Om pæren eksploderer bør projektor sendes inn slik at alle små glassbiter blir fjernet skikkelig.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/24/2009 9:39:57 PM #3 av 6
Postet av: skubb
"MindWaste" skrev:
OBS: Om pæren eksploderer bør projektor sendes inn slik at alle små glassbiter blir fjernet skikkelig.



Da skjedde dette, på ca 1750 timer. Jeg prøver å se litt rundt om hvor den skal sendes inn, men finner ingen informasjon om dette. Noen tips? Bor i Bergen.


EDIT: Etter å ha funnet en liten knapp nederst på ene siden på epson.no fant jeg noe som het Epson express center.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/17/2010 5:12:19 PM #4 av 6
Postet av: skubb
Har et lite spørsmål til her.

Den nye pæren er nå ca 8 måneder gammel, og har gått 969 timer. Jeg har den siste tiden begynt å merke ta bildet bare blir mørkere og mørkere. Det samme skjedde sist gang før pæren røk, så jeg frykter at denne ikke holder mer enn maks 100-200 timer til.

Da til spørsmålet. Er det 1700 timers garanti på pærer kjøpt også i ettertid, eller er det kun den som følger med projektoren?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/17/2010 5:31:53 PM #5 av 6
Postet av: MindWaste
Jeg tror lampegarantien bare gjelder den pæra som fulgte projektoren.

At bildet blir mørkere er normalt, da pæra mister lysstyrke etter hvert som den blir eldre.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/18/2010 7:04:26 PM #6 av 6
Postet av: skubb
Da gikk det som forventet. Pæren røk nokså snart etter at det ble merkbart mørkere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar