Logo

Bygge videre på eksisterende komponenter eller kjøpe nytt?

Skriv et svar
10/30/2007 8:16:59 PM #1 av 4
Postet av: Rocco
Jeg ønsker å tre inn i hjemmekino-verdenen nå, og helst bygge videre på noe av det jeg har:
Receiver: NAD T760 http://www.nad.de/fset_archiv.htm med Dolby Digital og DTS som jeg synes funker ok.
Media player: Helios X3000 http://www.helios-labs.com/us/products/X3000/x3000_tech_specs.shtml
Høyttalere: et par halvdyre B&W relativt små fronthøyttalere i trekabinett som jeg ikke vet modellnavnet på men som jeg tror skal være ok.

Det betyr at jeg mangler
- LCD 37 eller 40-tommer (får digital kabel-TV nå, venter på at det skal komme HD-dekoder fra Canal Digital). Tips mottas!
- Senterhøyttaler
- Bakhøyttalere: kona hadde blitt fornøyde hvis de var trådløse, men vet ikke om det blir bra nok lyd. De må ihvertfall være små, og gjerne festes på vegg.

Har idag et billig Eltax senter/bak som jeg bytter ut. Har for øvrig mistet lyd i senterhøyttaleren... kan noe være røket i receiveren så den like godt kan skrapes?? Har også hørt at det går å "mod'e"/firmwareoppgradere NAD'en. Linker eller tips om dette mottas med takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/30/2007 9:53:02 PM #2 av 4
Postet av: orso
Skjerm:
Bruker du den mest til TV og film, så velg plasma. Panasonic sin 37" eller 42".
Senterhøyttaler:
Finn ut hvilke modell av fronthøyttalere du har og snakk med Hifi Klubben hvilke senter som likner mest på den. Det er som oftest best at senter og fronter har lik lydsignatur. Du kan også lete etter samme modell i senter på bruktmarkedet.
Bakhøyttalere:
Ville ha kjøpt B&W her også. Glem trådløs hvis du vil ha god lyd. Med trådløs må du dessuten kjøpe ny receiver. Du kan f.eks kjøpe B&W 600 S3. Tror den har gått ut av Hifi Klubbens sitt sortiment, men finnes på bruktmarkedet. Den kan henges på vegg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/1/2007 12:19:24 AM #3 av 4
Postet av: Zleepyme
Ville valgt en plasmaskjerm fordi den definitivt er best til film og tv. Ingen problem å bruke den til pc/mediacenter heller(bruker min 42" i skrivende stund=) Har en LG. Kan trygt anbefales :) Men det finnes mange gode plasmamerker. Du har f.eks Panasonic, Samsung(plasma) eller selveste kongen på haugen uansett type, nemlig Pioneer.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/1/2007 9:44:12 AM #4 av 4
Postet av: Torja
Apro po trådløst. Det er vel strengt tatt ingen høytalere per dags dato som egentlig er trådløse. De må jo gjerne ha sin egen forsterker, og da gjerne bygd inn i den ene høytaleren som så må ha en eller annen sensor for mottak av signaler fra fronten, dernest går det så en ledning bort til den andre høytaleren, så må jo forsterkeren i den ene høytaleren ha strøm. En ledning til. Så trådløst og trådløst, fru blom. Det du slipper er kabelstrekket fra front til bak, men i de fleste tilfeller vil dette løses med hvite høytaler ledninger(kan få dem flate også), langs med den ene veggen. Noe å tenke på, fungerer lydmessig bedre også.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar