Logo

B&W VM1 - ser bra ut, men hva med lyden?

Skriv et svar
6/29/2006 10:11:16 PM #1 av 3
Postet av: letterman
Må kjøpe nye fronthøytalere og vil ha stativhøytalere i sort. Har funnet ut at B&W VM1 ser lovende ut:
http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... _Sort.htm#

Er det noen som vet noe mer om disse enn hva som står på nettsidene til HiFi-klubben? Er de for spinkle å ha i front? Er ganske lite rom. Sitter 2-3 meter unna.

Har en Dali 10-tommer subwoofer, vil den kunne utfylle B&W-høytalerne greit, eller bør jeg også investere i B&W-sub?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/29/2006 11:30:38 PM #2 av 3
Postet av: superskurk
Disse høyttalerne er kanskje de beste du kan bytte ut vanlige TV-høyttalere med, og jeg tør anta at en Dali 10" sub vil kunne utfylle dem veldig godt. B&W og Dali høres ofte ganske like ut innen samme prisklasse. Som så ofte ellers er imidlertid alt avhengig av dine preferanser og hva du ønsker å få ut av anlegget ditt. Selv ville jeg vurdert å gå ned i pris og opp i størrelse, til B&Ws DM601 som fronthøyttalere (og kanskje en LCR60 som senter). Da vil du kunne få en bedre fylde i lyden. Spesielt tale vil bli mer troverdig med en slik løsning.

Det aller beste er selvsagt å få tak i gulvstående fullfrekvente høyttalere, men det er vel noe noen og enhver av oss må vente med til vi får en kjellerstue el.l å innrede.

Dersom du ikke har særlig med plass å gå på kan jeg imidlertid anbefale B&W VM1 som de kanskje beste alternativene til vanlige TV-høyttalere. Men det er bare min mening, som endatil er åpen for revurdering når som helst.

PS: Som et alternativ til B&W i denne prisklassen kan anbefales KEFs iQ-serie.
every man has his own way to betray the revolution; this is mine
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/29/2006 11:44:01 PM #3 av 3
Postet av: letterman
Takk for godt svar.

Tror jeg kommer til å gå for B&W. Har også fundert litt på DM601 som du nevner. Håper jeg får muligheten til å høre på dem når jeg stikker innom HiFi-klubben. Hvis jeg går for VM1 i front, så kan jeg vel kjøpe en ekstra å bruke som senter også? Liker designet på disse høytalerne godt og estetisk vil de nok passe bedre i stua enn DM601. Hadde jeg hatt eget TV-rom, ville jeg nok kjøpt andre høytalere. Har gulvstående Dali-høytalere nå, men de passer overhodet ikke inn nå (har akkurat flyttet og må gjøre noen justeringer).

Får ta en svipptur innom HiFi-klubben tenker jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar