Logo

Brafilm vs. Film24-erfaringer?

Skriv et svar
11/19/2006 6:26:20 PM #1 av 5
Postet av: orso
Har nettopp tegnet medlemsskap hos Brafilm. Foreløpig har jeg fått et dårlig inntrykk. For det første sendte de den første filmen noe seint. Jeg la den i en postboks tirsdag kveld for tilbakelevering.. Det vil si at den gikk med posten onsdag og den burde ha ankommet Brafilm på torsdag, senest fredag. I dag er det søndag og de har ennå ikke meldt at de har fått filmen. Det gjør jo at jeg må vente lengre før de sender ut ny. Noe av poenget med sånn filmklubb er jo at man kan leie flere filmer for samme pris kontra å leie i en butikk. Men med dette tempoet tviler jeg.

Noen som lignende erfaringer med Brafilm? Ser at det også finnes Film24, noen som har prøvd de?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/19/2006 6:39:23 PM #2 av 5
Postet av: boly
Har ikke erfaring med disse firmaene selv, jeg kjøper alt jeg vil se.

Men jeg skjønner ikke helt poenget med dette konseptet. Har de virkelig nokk filmer til og holde kundene fornøyde til en hver tid? Alle vil vellse det som er nytt med en gang.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/19/2006 6:41:52 PM #3 av 5
Postet av: orso
Synes konseptet er glimrende. Har ikke lyst til å kjøpe så mange filmer og her kan man i ro og fred plukke ut ønskede filmer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/19/2006 11:39:55 PM #4 av 5
Postet av: Torja
Har prøvd begge, men er mest fornøyd med film24 pga at brafilm ønsker at du skal ha til en vær tid minst 20 film ønsker inne mens film24 bare trenger ca 10. Det gjør at du lett får tilsendt de du minst ønsker å leie mens godfilmene kan det ta lang tid før du får. Ellers er vel pris og konsept greit nok fra begge.

Syns det er greiere å leie på nett enn i butikk, da pris per leiefilm er skyhøyt i butikken + kun ett døgns leie. Da kjøper jeg heller filmen. På nettet kan du beholde filmene i vært fall en mnd og har god tid til å se filmen ferdig. Er jeg kjapp med tilbakeleveringen har jeg mulighet for å leie teoretisk ca 12 filmer i mnd.(Altså ca 3 i uken). Men jeg leier vel max ca 6-9 i mnd tenker jeg. Litt avhengig også av hvor kjappe de er til å sende deg ny film. Dette for en fast pris på litt over 200,- i mnd. Syns det er en grei pris.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/22/2007 7:21:26 AM #5 av 5
Postet av: orso
Jeg har hatt en uheldig situasjon med film24. Stoppet abonnementet i august da jeg så lite film. Sendte inn den filmen jeg hadde. Kredittkortet mitt er alikevel blitt belastet to ganger urettmessig etter dette. Kontaktet de på mail flere ganger og prøvd å nå de på telefon, men ingen svar. Måtte i dag sperre kortet. Får håpe jeg får pengene tilbake. Aldri mer film24 på meg. :evil:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar