Logo

bra høytalerpakke???

Skriv et svar
1/10/2005 2:06:43 PM #46 av 79
Postet av: Typhoon7
Kjøp noen med et godt tversnitt dvs ikke de tynneste du finner.

Dette får du i alle prisklasser etter lommebokens størrelse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 2:10:57 PM #47 av 79
Postet av: melhus_bøgg
medet godt tverrsnitt??? det vil si?? har du ikke noe bilde du kan vise meg hva det er?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 2:23:12 PM #48 av 79
Postet av: Typhoon7
Det vil si kabler som ikke er for tynne. Bør være litt tykkelse på dem.

Supra har gode kabler til en rimelig penge.

Hvis du går inn på http://www.mamut.com/dynabel velger linken Nettbutikk på toppen. Deretter scroller du Supra i menyen på venstre side og velger Hifi høytalerkabel.

Supra Classic 6.0 er en god kabel til front, evt Supra Rondo.

Til bakkanalene kan du bruke litt tynnere kabler hvis ønskelig.

EDIT: Hifiklubben har en kabel som Heter Tala Labs Omni til 60 kr meteren. Den hadde jeg før og den fungerte bra.

Håper dette var litt mer oppklarende.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 2:44:50 PM #49 av 79
Postet av: melhus_bøgg
er det ikke 1.6 du mener? den til 16kr pr meter..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 2:49:35 PM #50 av 79
Postet av: Typhoon7
Nei, 1.6 kan du evt bruke til bakkanalene, men jeg ville kanskje valgt 2.5 bak.

1,6 mm tversnitt er ikke så mye.

Du har jo 4.0 også. Bra kabel det også til frontene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 2:55:55 PM #51 av 79
Postet av: melhus_bøgg
glømte av å gå lengere ned på siden..:P :oops: hehe... :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 2:57:01 PM #52 av 79
Postet av: Typhoon7
Scroll er noe tull :D :D :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 3:08:37 PM #53 av 79
Postet av: melhus_bøgg
Supra Classic 6.0, 2 x 6.0mm2 Høyfleksibel høyttalerkabel. Fortinnet 5N-OFC-kobber. Isblå ionestabil PVC-isolasjon-kabel du mener jeg skal bruke til front-høytalerne og evt. Supra Classic 4.0, 2 x 4.0mm2 Høyfleksibel høyttalerkabel. Fortinnet 5N-OFC-kobber. Isblå ionestabil PVC-isolasjon-kabel til bakhøytalerne???
skal jeg bruke den samme type kabel på center-høytaler som du anbefalte at jeg skal bruke på fornt-høytalere??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 3:23:27 PM #54 av 79
Postet av: Typhoon7
Jeg mener du bør bruke enten 4.0 eller 6.0 i front og enten 1.6 eller 2.5 bak.

Men 6.0 i front og 4.0 bak er jo potensielt bedre det.

Min meninge et det er viktigst med gode kabler i front (inkl senter). det er der mesteparten av lyden formidles.

Evt kan du bruke Tara Labs Omni i front (inkl senter) og Tala Labs Klara til bakkanalene. Disse får du som sagt på Hifiklubben.

Det finnes jo mye annet også, men dette er nå mine anbefalinger på "billige" og gode kabler.

(Billige er jo et relativt begrep så derfor satte jeg det i gåseøyne.)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 4:51:27 PM #55 av 79
Postet av: melhus_bøgg
ookey.. er det slik at jo tykkere kabel du har, jo bedre er det? eller tar jeg feil nå : :?:
Er det noe mer enn tykkelsen ( :?: ) som gjør det til en bra kabel??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 5:14:40 PM #56 av 79
Postet av: Typhoon7
Tykkelsen har/kan ha noe å si, men er langt ifra alene om å bestemme kvaliteten.

Det er mye mer en tykkelsen som avgjør kvaliteten.

Oppbyging av kabel (ant ledere, "tvinneteknikk", metallegering, skjerming osv)

På de billigere kablene en får kjøpt, er min mening at tversnittet er en mer fremtredende faktor. Derfor anbefalte jeg litt tykkere kabler.

Dette er det delte meninger om, og det er sikkert mange der ute som ikke er ing i det jeg sier. På samme måte ser du ulike produsenter bruker ulike måter å lage sine kabler på.

Jeg mener du vil få mye for pengene ved å velge Supra eller de Tara Labsene jeg listet opp. Det er min mening ihvertfall.

Lykke til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 8:20:57 PM #57 av 79
Postet av: melhus_bøgg
ookey.. lærte jeg noe nytt i dag også.. ;):D

Er det noen av dere som vet om en www side hvor jeg kan finne ut høyde, lengde og bredde på JBL høytalerne?? har lett endel selv, men finner ikke noe.....

Takker for all hjelp så langt... ;):D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 8:37:47 PM #58 av 79
Postet av: Typhoon7
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/11/2005 10:43:27 AM #59 av 79
Postet av: thelootmaster
Alle de tre h;ytalerpakkene som er beskrevet her er bra til prisen! Har selv samme jbl serie, men litt st;rre modeller. (E100, EC35, E30 og 250P). De spiller litt rocket, friskt og kontant. B&W er mer detaljert i diskanten og finere aa h;re paa hvis du liker den slags. Dali'ene ligger vel i en mellomsone av de to andre. Men hvis jeg var deg ville jeg h;rt paa de f;r jeg hadde bestemt meg.

Naar det gjelder valg av forsterker saa er det mye bra paa markedet. Men s;rg for aa kj[pe en med nok kraft til aa drive h;ytalerne. Har selv NAD og er f;rn;yd med det, men harman kardon eller denon er de som jeg synest er meget gode ogsaa.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/11/2005 4:13:23 PM #60 av 79
Postet av: melhus_bøgg
oioioioi...:) tusen takk for målene... fant ut at bak-høytalerne passet akkurat på millimetern oppå natt-bords-hylla mi..:D takker for målene..

De forsterkerne jeg har tenkt på, har ikke butikken så jeg må eventuelt bare satse på at jeg treffer på en bra receiver/forsterker....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar