Logo

bra høytalerpakke???

Skriv et svar
1/8/2005 11:47:40 AM #31 av 79
Postet av: mariusm
hehe... jeg sitter jo ikike å analyserer navnene til de jeg svarer til heller da... :)
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2005 2:14:44 PM #32 av 79
Postet av: melhus_bøgg
gjør du ikike d du nei... :P

men drit no i det.... :wink: :P

Det er jo stor sannynlihet at høytalerne er bra.. skal jeg til byen å høre bare for å høre hvilken forsterker som er best eller..... :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2005 2:29:28 PM #33 av 79
Postet av: mariusm
du må jo høre om du liker lyden... og så kan du høre på forskjellige forsterkere
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2005 2:42:51 PM #34 av 79
Postet av: Alas
Bare husk at høyttalere oppfører seg forskjellig med forskjellige forsterkere. Så om du ikke liker dem med engang, prøv med en annen forsterker.

Tror det skal gå meget bra mtp lufting. Du har jo kjempeplass over forsterkeren og bak den, så jeg kan ikke tenke meg at det blir et problem.

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2005 3:03:01 PM #35 av 79
Postet av: melhus_bøgg
ookey... luftingen bli ikke noe problem da.. heldigvis.. :D

Men når jeg skal ned til butikken å høre på anlegget.. kan jo ikke bare gå bort til en som jobber der å si:
"Hei, jeg har vudert å kjøpe meg et anlegg og ble tipset om å høre anlegget før jeg kjøper det og vil gjerne høre JBL Northridge me Denon 2105 forsterker eller en Yamaha forsterker som du vil anbefale til dette anlegget.. "

:PBortsett fra at det høres jævli dumt ut så går d jo greit.. :P

Noen som har noen forslag??:p
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2005 3:13:48 PM #36 av 79
Postet av: mariusm
var det ikke hificenterkjeden som hadde de jbl høyttalerene. er ikke sikkert de har verken yamaha eller denon ettersom de ikke offisielt fører merkene.

yamaha forsterker vil jeg anbefale rx-v650. ikke kjøp rx-v750. det er minimal forskjell på de to. litt høyere effekt, litt flere dsp prog. (yamaha sin surround-gimikk) og så noe komponent inn og ut greier. men tror ikke den tven din har komponent, så det har ikke noe å si
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2005 3:45:37 PM #37 av 79
Postet av: torg
hørte på dette på hificenter å dette spiller jo bra..har nesten alt dette selv

Teac AG-7D
http://www.hificenter.no/shop_item.cfm? ... 99&id=1014

Proson R62MkII
http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=7,22,73

Proson R52MkII
http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=7,20,68

Proson R51MkII
http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=7,22,73
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2005 3:59:08 PM #38 av 79
Postet av: melhus_bøgg
Ja, det var de som hadde JBL høytalerne... hva om de ikke har denon eller Yamaha forsterker da?? hva skal jeg gjøre da? kan ikke gå inn på en annen btuikk og låne med meg en forsterker og sette dn sammen me høytalerne.. :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2005 4:45:26 PM #39 av 79
Postet av: melhus_bøgg
forsterkeren du viste hadde et trøft design.. (eller hva det no heter:P) er det en bra forsterker eller??? Teac AG-7D ... :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2005 5:40:19 PM #40 av 79
Postet av: torg
hificenter har ikke denon eller Yamaha forsterkere tror jeg. jeg er iværtfall kjeme fornøyd med min Teac AG-7D. jeg hadde jo proson hfc-10 til front og den spilte de ganske bra. så jeg mener at det er et godt kjøp.
men det er jo en smaksting.
den proson høyttalerpakka jeg foreslo vant jo også en test i lyd & bilde. men d var Proson R63MkII til front. de har også fått bra omtale i adiophile tror jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2005 7:25:14 PM #41 av 79
Postet av: Typhoon7
Hi-fi center kjeden har ikke Denon eller Yamaha nei
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/9/2005 6:41:38 PM #42 av 79
Postet av: melhus_bøgg
Hva skal jjeg gjøre da?? kjøpe anlegget og Yamaha elr Denon forsterkeren og håpe på at jeg får den beste lyden?? er jo stor sannsynlighet til at det blir bra lyd da..... :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 6:14:09 AM #43 av 79
Postet av: teknikeren
Kan anbefale avr 2105 fra denon, denne driver høyytaler som du har sett på uten å bli andpusten, har selv hatt denne til jeg kjøpte en 2805.
Vil anbefale å ha mørke høyttalere jeg, tenk når du sitter å ser film og ser høyttalerene?... det er best mener jeg når man ser mest av bildet og ikke så mye av resten... hvis du skjønner hva jeg mener.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 1:34:45 PM #44 av 79
Postet av: melhus_bøgg
skjønner...
Det er jo somregel mørkt når jeg sitter på rommet mitt og ser film.. da vil det eneste lyset komme fra tv'en og høytalerne ska jo stå vedsiden av... ?
Jeg har en bror som har høytalere i tre-farge og jeg synes ikke at de vises noe godt når jeg ser film.. konsentrerer meg mer om å se filmen (++ :D ) enn å se på at høytalerne vises..

Så du mener at jeg skal velge Denon 2105 til JBL-høytalerne framfor Yamaha?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2005 1:46:35 PM #45 av 79
Postet av: melhus_bøgg
Har dere noen bra forslag til kabler jeg kan bruke til disse høytalerne og evt. forsterker..:?:

**glømte av å spørre om det i sta**
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar