Logo

Bordstativ QPVision QPV42SDL (plasma-TV)

Skriv et svar
1/4/2005 1:09:33 AM #1 av 8
Postet av: jogb
Hej.

Bordstativet til denne plasma-TV'en (QPVision 42" DSL) koster døda pine meg 2000 kr.

Noen som har tenkt ut noen smarte alternative måter å feste TV-en på uten bruk av tilhørende bordstativ/veggfeste?

Finnes det f.eks. anretninger bak på TV-en som gjør mulig å blant annet henge den opp på veggen vha. tau/kabler el.l.?

Hilsen fattig student
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2005 7:35:46 AM #2 av 8
Postet av: Marken007
"jogb" skrev:Hej.

Bordstativet til denne plasma-TV'en (QPVision 42" DSL) koster døda pine meg 2000 kr.

Noen som har tenkt ut noen smarte alternative måter å feste TV-en på uten bruk av tilhørende bordstativ/veggfeste?

Finnes det f.eks. anretninger bak på TV-en som gjør mulig å blant annet henge den opp på veggen vha. tau/kabler el.l.?

Hilsen fattig student


Jeg lagde meg veggstativ selv. Knekte en aluminiumsbrakket å skrudde den på bak skjermen. Det sitter skruer på skjermen som er beregnet brukt til veggstativ.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2005 8:18:24 AM #3 av 8
Postet av: sax
Finurlig løsning :idea:

Lurer på hva som skjer hvis den detter av veggen, om det på noen måte vil bli dekket av selger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2005 12:27:33 PM #4 av 8
Postet av: jogb
"Marken007" skrev:
"jogb" skrev:Hej.

Bordstativet til denne plasma-TV'en (QPVision 42" DSL) koster døda pine meg 2000 kr.

Noen som har tenkt ut noen smarte alternative måter å feste TV-en på uten bruk av tilhørende bordstativ/veggfeste?

Finnes det f.eks. anretninger bak på TV-en som gjør mulig å blant annet henge den opp på veggen vha. tau/kabler el.l.?

Hilsen fattig student


Jeg lagde meg veggstativ selv. Knekte en aluminiumsbrakket å skrudde den på bak skjermen. Det sitter skruer på skjermen som er beregnet brukt til veggstativ.


Sitter disse skruene på øvre eller nedre halvdel av TV'en? Og er vekten jevnt fordelt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2005 3:13:27 PM #5 av 8
Postet av: Marken007
"jogb" skrev:
"Marken007" skrev:
"jogb" skrev:Hej.

Bordstativet til denne plasma-TV'en (QPVision 42" DSL) koster døda pine meg 2000 kr.

Noen som har tenkt ut noen smarte alternative måter å feste TV-en på uten bruk av tilhørende bordstativ/veggfeste?

Finnes det f.eks. anretninger bak på TV-en som gjør mulig å blant annet henge den opp på veggen vha. tau/kabler el.l.?

Hilsen fattig student


Jeg lagde meg veggstativ selv. Knekte en aluminiumsbrakket å skrudde den på bak skjermen. Det sitter skruer på skjermen som er beregnet brukt til veggstativ.


Sitter disse skruene på øvre eller nedre halvdel av TV'en? Og er vekten jevnt fordelt?


Disse sitter både i overkant og lengere ned.. Jevnt fordelt,
Lagde brakketen slik at den bygger 2,5 cm ut fra veggen dette skal være tilstrekkelig med tanke på luftgjennomstrømning til tv`n. Brakettene bruker alle fire innfestingene som sitter der, slik at den skal sitte ordentlig på veggen..
Syntes det var bra timesbetalt 2490,- (Brukte en time på å lage disse) :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2005 4:02:39 PM #6 av 8
Postet av: Knut
"sax" skrev:Finurlig løsning :idea:

Lurer på hva som skjer hvis den detter av veggen, om det på noen måte vil bli dekket av selger?


En slik ulykke vil ikke under normale omstendigheter bli dekket av selger. Kjøper er ansvarlig for montering selv, om dette ikke er inkludert i prisen eller avtalt. Når du bruker uoriginalt feste er det i alle fall ikke sjanse for at selger avhjelper med en slik hendelse. Om uhellet er ute med et originalt veggfeste må det mangler til på TVen eller veggfeste til for at kjøper kan kreve selger for skaden. Går ut i fra at det er ca. 60 cm mellom skruehullene på veggfeste, i og med at 60 cm er standard lengde mellom spikerslag i vegger. Skrur du TVen rett i gips- eller spon-plater kan du takke deg selv om den detter ned.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/5/2005 4:49:16 PM #7 av 8
Postet av: jogb
Går det an å henge den opp vha. skruene i overkant bak på TV'en?

Og følger det med skruer om man kun kjøper TV'en (og ikke bordstativ/veggfeste)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2005 10:02:45 PM #8 av 8
Postet av: sax
Skruene står fast i skjermen bak ja. 4 stk. burde ikke være noe problem å få hengt det opp på veggen nei. Jeg kjøpte både bordstativ og veggfeste. Skjermen ser 100 ganger finere ut med bordstativet som føger med(nydelig alu finish), men har planer om å få den opp på veggen så snart jeg flytter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar