Logo

Bildekvalitet

Skriv et svar
11/23/2004 1:33:09 PM #1 av 6
Postet av: Grønn
Har en Benq6100 hvor jeg kjører s-videokabel fra dvd. Synes bildet er noe uskarpt og diffust i kantene.

Vil jeg få et (merkbart)bedre bilde hvis jeg istedet bruker komponentkabler fra dvd til prosjoktoren? (Må da bruke en overgang fra komponentkabel til vga-inngangen på prosjektoren da Benq6100 ikke har egen komponentinngang).

Mvh
Grønn[/b]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/23/2004 2:36:00 PM #2 av 6
Postet av: Granberg
jeg gikk for ikke så lenge siden over fra kompositt til komponent fra PS2, ble betydelig forskjell.
Har ikke prøvd s-video men regner med at du får merkbar forskjell med komponentvideo.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/23/2004 2:56:09 PM #3 av 6
Postet av: mariusm
jeg tror du vil få ett merkbart resultat. mitt forslag er å prøve først, og så avgjører du om det er verdt det.

hvor langt er det fra DVDen til prosjektoren?


det er heldt korrekt at det er stor forskjell på en Ps2 med standard kabel, og Ps2 med en monsterkabel. (regner med det er den du har)
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/23/2004 3:04:27 PM #4 av 6
Postet av: Grønn
Har idag en s-videokabel på 10meter og må bruke like lang når det gjelder komponentkabel (har skjult anlegg).
Mvh
Grønn
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/23/2004 3:06:28 PM #5 av 6
Postet av: mariusm
på såpass store lengder tror jeg du vil få en synlig forbedret bildekvalitet, men husk å prøve først!
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2004 5:25:40 PM #6 av 6
Postet av: Grønn
Har nå koblet på komponentkabler og resultatet ble merkbart bedre ja! Stor forskjell i kontrastnivået og skarpheten på bildet. Får i tillegg utnyttet fordelen med progressiv-scan på dvd-spilleren. Veldig fornøyd!
Mvh
Grønn
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar