Logo

Beste metoden for å koble prosjektor+ps3+hjemmekinoanleg

Skriv et svar
8/15/2009 5:17:03 PM #1 av 5
Postet av: heggstad
Hei!

I den nærmeste fremtid skal jeg gå i investering av alt som står i tittelen. Jeg har sjekket litt og har nærmest bestemt meg for å kjøpe følgende; prosjektor: Optoma HD65, ps3 og et relativt billig hjemmekinoanlegg; Sony DAV-DZ280 e.l..

Det jeg da lurte på er hvordan jeg skal da få koblet alt sammen til å fungere så optimalt som mulig. Og da jeg samtidig ikke har utstyret framom meg så hadde det også vært fint om hvilke muligheter jeg har; er det f.eks. nok hdmi-koblinger på mitt kommende utstyr? Er også det jeg har nevnt opp, nok utstyr for å få alt til å fungere, og gi meg en grei opplevelse? Jeg er i alle fall glad for svar. :D

PS. hvis du/dere vet om utstyr som er bedre, men for den samme prisklassen, vil jeg gjerne høre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/15/2009 6:52:57 PM #2 av 5
Postet av: heggstad
Har også et ekstra spørmål angående hjemmekino.. :P må en ha en sånn "receiver" for å få sorround, eller holder det med det dvdspiller-opplegget som følger med mange hjemmekinoanlegg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/15/2009 8:39:28 PM #3 av 5
Postet av: teebee
du vil få surround fra dette anlegget, men ser dårlig ut med innganger så lyden fra ps3 blir det værre med. ser ut som det er kun mini-jack inn og ane ikke hvilken kvalitet det klarer. så mitt tips er å grave dypere i pengepungen og kjøpe dyrere og bedre anlegg.
en reciever vil gi deg flere innganger for oppgradering både av høyttalere og andre duppeditter.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/16/2009 8:02:47 AM #4 av 5
Postet av: heggstad
Tusen takk for svar, selv om det var slik som jeg kanskje fryktet. '

Men er det noen da som kan kanskje foreslå et ok anlegg men nok ut- og innganger, men til helst så billig så mulig (ca.2000)? :)

Er f.eks. Philips HTS3270 et bedre valg, eller skal/bør en gå for løsninger uten den medfølgende dvd-spilleren, da det faktisk skal være en ps3 eller en annen dvd-spiller der i steden?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/16/2009 8:35:44 AM #5 av 5
Postet av: teebee
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... lid=108175 denne har iallefall et par lydinganger. skal du spille på ps3 eller kun bruke den til film? nb!! om info på mpx siden stemmer.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar