Hei!
Er på jakt etter nye fronthøyttalere til mitt hjemmekino oppsett, og lurer derfor på hvilken høyttaler som gir meg best lyd for prisen på 5k?
Bruken er Allround på alle punkter, alle typer filmsjangere og de fleste typer musikk sjangere (alt fra klassisk til hardstyle).
Per dags dato kjører jeg et 7.1 oppsett, men om jeg kommer til å gjøre det når jeg flytter nå snart, er usikkert (Grunnet plass)
I værste fall blir det bare et 2.1 oppsett. Evt 3.1.
Rommet høyttalerne skal stå i, blir på rundt 20kvm.
Receiver: Onkyo HT-R960 - 8 ohm 130w/ch, 7 kanaler og total brukseffekt på 550w.
Høyttalere idag er de som følger med HT-S9100THX pakken. Samme gjelder subben.
Til nå har jeg sett på:
Yamaha EF NS-777
Yamaha EF NS-555
DALI Concept 6
Har også startet å se litt på Surround.no sitt utvalg av høyttalere.. Er Dynavoice og/eller Proson noe å legge pengene i? Eller er det bare billig høyttalere som leverer billig lyd? Eller vil man spare penger på å velge en høyttaler ifra de som leverer like god lyd som Yamaha eller Dali?
Høyttalere som "utmerker" seg der er:
Dynavoice Definition DF-6 Black
Dynavoice M-65 EX Black
Dynavoice Dynamite 10
Dynavoice Def. DF-5
Proson Event 10 Black
Proson Conquest 6030 MK2 Black
Proson R63 MKII Black
Er det noen av disse som er bedre enn de andre?
Prisen varierer jo litt også da...
Grunnet receiveren så blir alt av høyttalere under 6ohm og 88dB utelukket igrunn.. Samt at alle høyttalerpar med en prislapp på over 5k utelukket. Det skal også være en gulvhøyttaler.
Hvilket høyttaler par skal jeg velge? Eksisterer det andre høyttalere på markedet som er bedre enn de 3 jeg har listet opp?
Håper dere som har god peiling på dette, komme med råd/tips og evt alternativer som er bedre
-BlackkoZ