Logo

BenQ W100 nå på nettet...

Skriv et svar
5/3/2006 1:45:21 PM #31 av 42
Postet av: Bidd@
Bruk av keystone er "tabu" når det gjelder film. Plasser pj der du må ha den og sett opp lerretet slik at bilde passer :-) (...elller omvendt) Bruk av keystone er digital forvregning av bilde og forringer kvaliteten.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/4/2006 4:44:38 PM #32 av 42
Postet av: Bjessen
Har for tiden en kompis sin pj stående hjemme og den må stå på en hylle nesten i taket (over døra) og lerretet er festet i taket,men for å få bilde på lerretet så må pj løftes i bakkant for å få det på lerretet.Og da må vi bruke keystone.Eller er det noe annet som kan gjøres?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/4/2006 6:05:09 PM #33 av 42
Postet av: dvdjan
Du har vel lagt projen opp ned håper jeg og snudd bilde i projen ?
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/6/2006 11:45:34 AM #34 av 42
Postet av: Bjessen
Hehe,sånn er det når man har lite peiling.Snudde pj oppned og da fikk jeg jammen et rett bilde gitt. :) For å få et helt rett bilde nå så står keystonen på 2 istedet for -30 som vi hadde før. :D
Takk for hjelpen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/22/2006 1:32:25 PM #35 av 42
Postet av: keneid
Hei!

Her har dere enn omtale (review) over benq w100. Riktig nok på engelsk, men den er til stor hjelp for de som har fattet interesse over prosjektoren.

Linken fører til omtalen av bildekvaliteten ::
http://www.projectorreviews.com/Manufac ... uality.asp

Kommentaren sier sitt.
"Overall the color dynamics of the W100 were very good. High impact scenes provided that "knock your socks off" impressiveness."

Selv har jeg sett denne prosjektoren i sving. Og bildet ser rett og slett utrolig bra ut. Sett ut i fra forutsetningene til de dyrere prosjektorene og til prisen. Bildekvaliteten er vel på lik linje som benq 7800 (16:9 lerret. 2.14m bredt. 1.1gain)
Lerretet burde kanskje ikke være bredere enn 2.50m pga av w100's lave oppsløning!?
Noen som har en formening om dette?

Det negative med w100, er at den har kun en zoom på 15% fra gitt avstand fra prosjektor til lerret.

Håper dette var til hjelp for de som er interessert i å skaffe seg en rimelig og god prosjektor.

-kenneth
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/3/2006 11:18:56 PM #36 av 42
Postet av: Bidd@
"keneid" skrev:.........Det negative med w100, er at den har kun en zoom på 15% fra gitt avstand fra prosjektor til lerret.......


..og at offset er litt lite for noen: ca 20 cm på 100" bilde. Det er ca 10 cm mindre enn for 7800/5120.

Ellers ser det ut til at den gir et meget solid inntrykk.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/4/2006 10:32:08 AM #37 av 42
Postet av: Bjessen
Får en W100 neste uke.... :D
Satser på jeg har den til fotball-vm begynner.Kan gi tilbakemelding når jeg har fått testet den litt....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/21/2006 5:25:51 PM #38 av 42
Postet av: Bidd@
Hmm...bør ha fått testa litt nå ?
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/2/2006 12:15:14 PM #39 av 42
Postet av: catullus
Kjøpte min første projektor tidsnok til å få med meg de siste kampene i VM. Hadde først en annen DLP-projektor på hjemlån fra butikk, og fikk angst av regnbuene. Prøvde og kjøpte deretter w100, og er meget fornøyd.

Oppsett: Plug and play. Lett. Kanskje litt for lett, når man ikke trenger gjøre fintuning, så gjør man det heller ikke...

Regnbuer: Ikke under fotballkamper, og svært sjelden på film. Vil gjette på at jeg oppdager det en til to ganger i snitt på en film, og da alltid på undertekst. Ingen andre i huset legger merke til det Unntak: Sin City. Svart-hvitt er tydeligvis verre å se på DLP.

Oppløsning: Bruker et 2m bredt lerret, og fyller dette i 16/9. Ved normal sitteavstand (4m eller mer) så oppleves bildet perfekt. Nærmere enn 3 meter kan man jo se begrensninger, men da sitter man allerede litt vel nær med tanke på synsvinkel. Synes jeg.

Lys og kontrast: Rommet lar seg faktisk blende ganske godt, trodde jeg. Men det er praktisk umulig å se film på hvitt lerret før sola går ned. Tror ikke det er projektorens feil.

Fornøydhet: 9/10. Kjellerstue fungerer helt flott som hjemmekino når det er mørkt ute. Lerret, DVD, 5+1-høyttalere innkjøpt i samme prisnivå, så det ble en svært billig løsning totalt, og som ikke tar mye plass eller gjør for mye ut av seg når rommet brukes til andre formål.
Gleder meg voldsomt til høstmørket kommer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/2/2006 12:26:38 PM #40 av 42
Postet av: Bidd@
Velkommen til forumet.

Gratulerer med w100, fint at du deler erfaringene dine. Ser selv at selv med lystette rullegardiner blir det ikke så mørkt som det burde være. Gled deg til høstmørket 8)
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/2/2006 8:48:24 PM #41 av 42
Postet av: Bidd@
Knall omtale av Gorm i bladet Hjemmekino (august nr) 8)
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/3/2006 7:44:21 AM #42 av 42
Postet av: catullus
"Bidd@" skrev:Velkommen til forumet.

Takkskarruha.

Glemte en faktor, støy: Som er ikke-eksisterende. Fantastisk støysvak i forhold til andre projektorer jeg har opplevd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar