Logo

Bedre bilde med S-video en Komponent

Skriv et svar
12/6/2004 2:15:03 PM #1 av 12
Postet av: Bøgge Bakken
Har en Shark EPT-4210AP plasma TV og en DENON DVD-1710 DVD-spiller. Problemet her at jeg får mye bedre bilde med S-video en med komponent. Jeg for også bedre bilde på komponent når jeg bruker interlace en progrisiv. S-video kabelen er en "hi-end" kabel fra biltema til 50 kr, mens komponentkabelen er monster standard kabel kjøpt fra komplett.no så jeg reiner med at kablene ikke er problemet. Er det TV-en eller DVD-spiller som er problemet? Noen andre som har opplevd dette?

DVD spiller har jeg tenkt å bruke andrefritsen på uansett da denne båket vel mye etter min mening.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2004 12:49:00 AM #2 av 12
Postet av: Rune
Jeg tipper at problemet ligger i TV'n. At den rett og slett får problemer med det progressive signalet.

F.eks på Philips sine apparater så forsvinner mange av bildeforbedringsfunksjonene ved bruk av komponent. (Pixel plus og lignende)

Men generellt så skal komponent gi best bilde. Har du prøvd RGB scart?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2004 6:57:04 AM #3 av 12
Postet av: Bøgge Bakken
"Rune" skrev:
Har du prøvd RGB scart?


Jeg har ikke TV tuner på min :( .

Edit:

det står på komplett at dette skal være med på den også uten TV-Tuner. I tilegg fikk jeg verken med manual eller bordstativ som det står på sidene. Kanskje jeg kan få klaget på dette. Hva trur dere? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2004 7:22:55 AM #4 av 12
Postet av: Rune
Trenger ikke TV tuner for det. Du kobler til DVD spilleren via SCART og setter scartutgangen til RGB.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2004 7:27:34 AM #5 av 12
Postet av: Bøgge Bakken
"Rune" skrev:Trenger ikke TV tuner for det. Du kobler til DVD spilleren via SCART og setter scartutgangen til RGB.


Hvordan skal jeg få koblet SCART til TV-en når jeg ikke har SCARTingang på TV-en. Overgang av noe slag?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2004 7:35:11 AM #6 av 12
Postet av: Rune
Det blir noe annet :-)

Jeg trodde virkelig det var 2 scart innganger på denne. Da er det ingen løsning på det.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2004 7:36:12 AM #7 av 12
Postet av: Bøgge Bakken
"Rune" skrev:Det blir noe annet :-)

Jeg trodde virkelig det var 2 scart innganger på denne. Da er det ingen løsning på det.


Det står det, men disse for man kun vis man kjøper TV tuner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2004 7:38:59 AM #8 av 12
Postet av: Rune
Hva er det du har av innganger på selve skjermen. Jeg må oppdatere infoen i databasen. Shark si hjemmeside er ikke akkurat så veldig informativ.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2004 7:46:22 AM #9 av 12
Postet av: Bøgge Bakken
Akkuratt nå sitter jeg på jobb så for ikke skjekket det enda. Trur det er bare SCARt som ikke er på TV-en av de ingangene som står i databasen. Dette kan jeg skjekke når jeg kommer hjem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2004 8:23:10 AM #10 av 12
Postet av: Diablito
"Bøgge Bakken" skrev:Har en Shark EPT-4210AP plasma TV og en DENON DVD-1710 DVD-spiller. Problemet her at jeg får mye bedre bilde med S-video en med komponent. Jeg for også bedre bilde på komponent når jeg bruker interlace en progrisiv. S-video kabelen er en "hi-end" kabel fra biltema til 50 kr, mens komponentkabelen er monster standard kabel kjøpt fra komplett.no så jeg reiner med at kablene ikke er problemet. Er det TV-en eller DVD-spiller som er problemet? Noen andre som har opplevd dette?

DVD spiller har jeg tenkt å bruke andrefritsen på uansett da denne båket vel mye etter min mening.


At du får bedre bilde interlaced på komponent enn progresivt er ikke uvanlig med billige dvd-spillere da de-interlaceren ikke nødvendigvis er så god...

Hvis du har bedre bilde på s-video enn komponent interlaced så hørtes det litt rart ut ja :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2004 8:32:20 AM #11 av 12
Postet av: Bøgge Bakken
"Diablito" skrev:
"Bøgge Bakken" skrev:Har en Shark EPT-4210AP plasma TV og en DENON DVD-1710 DVD-spiller. Problemet her at jeg får mye bedre bilde med S-video en med komponent. Jeg for også bedre bilde på komponent når jeg bruker interlace en progrisiv. S-video kabelen er en "hi-end" kabel fra biltema til 50 kr, mens komponentkabelen er monster standard kabel kjøpt fra komplett.no så jeg reiner med at kablene ikke er problemet. Er det TV-en eller DVD-spiller som er problemet? Noen andre som har opplevd dette?

DVD spiller har jeg tenkt å bruke andrefritsen på uansett da denne båket vel mye etter min mening.


At du får bedre bilde interlaced på komponent enn progresivt er ikke uvanlig med billige dvd-spillere da de-interlaceren ikke nødvendigvis er så god...

Hvis du har bedre bilde på s-video enn komponent interlaced så hørtes det litt rart ut ja :shock:


Jeg får bedre bilde med s-video en interlaced. S-video er mye bedre en interlaced. Med prog. så får bilde et veldig hønsenetting preg. Det blir bedre på interlaced, men forekommer forsatt. på s-video for jeg ikke dette, men her blir fargeoverganene dårligere.

Skal se om jeg for lånt en kamera og se om det er mulig å få fanget dette opp.Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2004 7:04:20 PM #12 av 12
Postet av: Bøgge Bakken
"Rune" skrev:Hva er det du har av innganger på selve skjermen. Jeg må oppdatere infoen i databasen. Shark si hjemmeside er ikke akkurat så veldig informativ.


Etter det jeg kan se er det kun SCART inngangene som ikke er her. Det er hull til disse samt antenneingangen.

Jeg fikk hjelp av en arbeidskolega som har peil på dette og han tok med seg sin DVD spiller (H/K sak). Bilde blei bedre, men forsatt syns jeg det var for dårlig. Han derimot sa at han syns bilde var bra/greit og at man ikke kunne få så mye bedre på denna TV-en.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vis dette er kvalitet på plasma TV-er i den nedre prisklassen må jeg si meg meget skuffet over kvaliteten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar