Logo

Analoge vs Digitale signaler på Plasma

Skriv et svar
1/3/2005 8:28:40 AM #1 av 7
Postet av: cforoe
Hei!
Jeg har nettopp anskaffet meg en Panasonic TH37PA30 plasma tv og med vanlige (analoge) kabel-TV signaler fra Canal Digital. Jeg er ikke helt fornøyd med kvaliteten i signalene til alle tv stasjonene. Det jeg lurer på er om dette vil bli merkbart bedre om jeg leier en digital dekoder fra Canal Digital? Har du erfaring med analoge og digitale signaler på denne TV?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2005 9:08:23 AM #2 av 7
Postet av: LateEntry
Har du kabeltv? Jeg har samme tv og kjører også foreløpig vanlig analogt signal. Har snakket med panasonic som anbefaler bruk av digital dekoder så lenge kabeltv leverandøren har digital sendestasjon. Jeg har kabeltv fra bergen kraftkompani og har snakket endel med dem, de sier at enkelte kanaler er veldig dårlig produsert fra selve kanalen som eksempelvis CNN og Eurosport. Da vil det selvsagt ikke hjelpe. Dersom du vil sjekke hvor mye kvalitetsforbedring det er potensial til, kan du sammenligne en dvd kilde via koaks kabel og via scart kabel. BKK starter med et prøveprosjekt i slutten av januar, jeg har fått bli med i prosjektgruppa som skal teste ut helt nye digitale decoder. 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2005 11:18:21 AM #3 av 7
Postet av: regor
hei.
Har panasonic sin 37-PW7, mye lik bilde som PA30. Har kabel tv fra BKK, men har fått meg digital dekoder. Bildene kan ikke sammenlignes, utrolig mye bedre bildekvalitet med den digitale dekoderen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2005 2:46:02 PM #4 av 7
Postet av: LateEntry
Går ut fra at du har decoder fra viasat? pw7 har vel til forskjell fra pa30 dvi inngang hvis jeg ikke tar feil... Bruker du isåfall den?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2005 3:17:24 PM #5 av 7
Postet av: regor
Har ikke DVi inngang på inngangskortet mitt. (finnes mange forskjellige inngangskorrt å velge mellom.) Har dekoder fra canal digital... Fikk den for å få inn canal+ kanalene via kabeltv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2005 9:43:24 PM #6 av 7
Postet av: arntos
Hvor kjøpte du PW7 og hva betalte du?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2005 10:47:37 AM #7 av 7
Postet av: regor
kjøpte PW7 her: http://www.bmh.no/annonse_jul.htm
Hvis du ikke trenger tuneren kan du også få den hos avshop.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar