Logo

9pins HDTV til S-Video

Skriv et svar
3/31/2007 4:17:32 PM #1 av 6
Postet av: Korpulent
Hei

Jeg sliter med å finne en overgang mellom 9pins HDTV til S-Video for å kunne se på skjermen på TV.

Her lett overalt, men finner ingen som passer.

Noen forslag?

Takk på forhånd

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/31/2007 4:22:41 PM #2 av 6
Postet av: Rune
Hei. Jeg er litt usikker på hva du ønsker her.

Jeg antar du har som meg et skjermkort med mulighet for komponentutgang. Når jeg kobler til kabelen du viser til høyre har jeg altså komponentutgang med HDTV mulighet.

Når jeg har behov for å koble til s-video så kan jeg koble en S-video kabel direkte i pluggen. (en del av pinnene blir da ikke brukt)

Men man får da ikke HDTV kvalitet for S-video støtter ikke høyere oppløsning enn 576 linjer.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/31/2007 5:01:45 PM #3 av 6
Postet av: Korpulent
Ja jeg ønsker å benytte denne utgangen for å overføre bildet til TV.

Men er det mulig å koble S-Video pluggen direkte i komponentutgangen (9pins) uten å benytte en overgang?

Er helt klar over at jeg ikke får HDTV via S-Video men jeg ønsker i første rekke kun å få signalet til TV.

Takker for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/31/2007 5:17:48 PM #4 av 6
Postet av: Rune
Det er bare å plugge rett inn ja.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/31/2007 7:46:22 PM #5 av 6
Postet av: Korpulent
Takk for den.

Måtte riktignok fjerne den "plast" pinnen fra S-Video kontakten for å få kontakt, men det gjør ingenting.

Takk så mye!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/6/2007 8:47:06 PM #6 av 6
Postet av: eCo
Dersom man har et skjermkort som dere snakker om (Er det med HDCP utgang det heter på fint?), vil man få sendt ut HD - materiale i samme kvalitet som med HDMI kobling?

Og kabelen som er vist til høgre i bildet, (antar det er den som går inn i HDCP - inngangen), det skifter over til komponent i andre enden?

Skeptisk på kvaliteten. Får store assosiasjoner til s-video....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar